Monday, November 8, 2010

Жэйн Фонда: Би кино урлагт эргэн ирлээ


1982 он. Америкийн муж бүрийн бүсгүйчүүд зурагтын өмнө хөлөө жийн хэвтэж, 45 настай Жэйн Фондагийн дасгалыг хийж байсан үе. VCR болон VHS форматаар хийсэн түүний хөлний дасгал бүхий бичлэг бүсгүйчүүдийг байлдан дагуулж, “Оскар”-ын шагналт жүжигчин тэрбээр “Дасгалын хатан хаан” хэмээн өргөмжлүүлээд байсан үе. Хэдийгээр тэр цагаас хойш хэдэн арван өнгөрсөн ч Жэйн тэр цагийн сайхан төрхөө гээгээгүй л байна. Өдгөө 72 настай ч үзэсгэлэнтэй, гоолиг, эрч хүчээр дүүрэн төрхөө хадгалсаар буй хатагтай Фондаг Опра нэвтрүүлгийнхээ зочноор урьжээ.
-Та өөрийгөө сайхан харагдаж байгаа гэж боддог уу? -Тийм ээ. Өдөр ирэх тусам улам ч сайхан болж байгаа гэж бодогддог.
Хөдөө орон нутгийн бүсгүй ч бай, хөгжилтэй орны од ч бай хүүхнүүдийг айлгадаг ганцхан зүйл бол хөгшрөлт. Харин насны нар хэвийсэн хатагтай Фонда “Эмэгтэй хүн 50 нас хүрэхээрээ улам жаргалтай, амьдралын амтыг илүүтэй мэдэрдэг болж, элдэв түгшүүр сэтгэлийн дарамтаас ангижирдаг. Амьдрал улам амттай, амархан санагдах вий” гэв.
Арван жилийн өмнө Опрагийн нэвтрүүлэгт оролцож байхдаа тэр нөхөр Тед Тюрнерээс салаад удаагүй байсан бөгөөд хувцасны шүүгээ ч үгүй байшинд амьдарч байгаа тухайгаа “Насанд хүрснээс хойш хоёр дахь удаагаа амьдрал зохиож, бүхнийг шинээр эхэлж байна” гэж хэлж байсан. Харин энэ удаад тэр амьдралынхаа гурав дахь шатыг эхлүүлсэн тул ийн нэвтрүүлэгт оролцож байгаа юм. Тэр 15 жил завсарласны эцэст дэлгэцнээ дахин дүрээ гаргахаар кино урлагтаа эргэн ирж байгаагаа мөн өөрийн дурдатгалаа бичсэн тухайгаа ярихаар студид хүрэлцэн иржээ.
“Би дахиж дурлаж, кино урлагтаа дахин зүтгэхээр шийдсэн. Би Бродвэйд тоглох болно. Товчхондоо би эргэн ирлээ” хэмээн ярилцлагаа эхлүүлсэн юм.
1960-аад оны эхээр тэрбээр загвар өмсөж, амьдралынхаа анхны алхмыг хийсэн байдаг. Тухайн үед Фонда нэрт жүжигчин Мэрилин Монрогийн хамт жүжигчний сургуульд суралцаж, удалгүй “Barbarella” кинонд дур булаам хатагтайн дүр бүтээсэн нь Холливудад хөл тавих виз олгосон гэдэг. Жэйн тэр даруйдаа “секс бэлгэ тэмдэг” хэмээгдэх болсон байна.
-“Секс бэлгэ тэмдэг” гэх гуншинтай болох нь танд чухал байсан уу?
-Үгүй дээ.
-Та 72 настай атал гайхалтай сайхан харагдаж байна. Өөрийгөө ийм болно гэж төсөөлж байв уу? -Үгүй. Хэзээ ч төсөөлж байгаагүй. Өөрийгөө дурлалдаа шатан, Лос-Анжелес руу эргэн ирж, энд ингээд сууж байх юм гэж төсөөлсөн ч үгүй. Гэхдээ амьдралд минь хэзээ ч төсөөлж байгаагүй олон зүйл тохиолдсон шүү.
Нөхөр Тед Тюрнертэйгээ учирсан нь түүний амьдралын хоёр дахь шат болсон гэдэг. Жэйн анхны нөхөр Том Хэйденээс салаад удаагүй байхад буюу 1990 онд тэд танилцсан байна. Хэдхэн сар болзсоны эцэст гэрлэсэн хосын хэн хэн нь салбартаа тэргүүлэгч, завгүй хүн байсан хэдий ч тэд ажил, амьдралаа эн тэнцүүхэн авч явсаар арван жилийг ардаа орхижээ. Харамсалтай нь ажлын шаардлагаар тус тусдаа байх болсон нь харилцааг нь хөндийрүүлж, улмаар салах шийдвэр гаргасан байна. Энэ тухайгаа Жэйн “Хэдийгээр бид мөр мөрөө хөөсөн ч амьдралынхаа 10 жилийг түүнтэй хамт өнгөрүүлсэндээ би огт харамсдаггүй. Бид одоо ч най нөхдийн харилцаатай байгаа” гэлээ.
Тэрбээр Тед Тюрнерээс салснаас хойш анх удаа хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэлд ярилцлага өгч байгаа нь энэ бөгөөд амьдралд нь тохиосон хамгийн аймшигтай зүйл болон, амьдралыг нь өөрчилсөн амлалтын тухай сонирхуулж байна.

-Би үргэлж л “Би сонирхол татахаар хүн мөн үү. Би бусдад таалагддаг болов уу. Би хөөрхөн гэж үү?” гэсэн бодолд автдаг байлаа. Харин одоо бол “Би энд байх нь зөв үү. Би энэ хүмүүстэй хамт байхыг үнэхээр хүсэж байна уу” гэж боддог болсон. Энэ бол том өөрчлөлт шүү.
-Юу таныг ингэж өөрчилсөн юм бэ? -Ар араасаа ундарсан ажил бас ухаарал. Амьдралаас суралцаж байгаа минь.
-Та одоо ч суралцсаар л байна уу? -Алхам тутамдаа суралцаж байна. Хүн үхэх хүртлээ суралцах юм шиг санагддаг. Магадгүй сониуч зан минь үүнтэй холбоотой биз. Үхэхийн өмнө “Бурхан минь би ямар ч байсан чадлаа” гэж хэлэхийг л хүсэх юм даа.
-Та санасандаа хүрч чадсан уу? -Тедтэй сууснаас гурав билүү дөрвөн жилийн дараа би амьдралаас хүссэн бүхнээ авч чадсан гэж бодогддог байлаа. Гэхдээ одоо тэр бодол минь өөрчлөгсдөн.
Гэхдээ би хайр сэтгэлийн харилцаанд хэрхэн хандах тухайд суралцсан. Бас хэрхэн өөрийгөө аз жаргалтай болгох вэ гэдгийг ч мэддэг болсон. Хүн бүрт амьдралын сайхныг мэдрэх арга барил бий. Миний хувьд бол сорилт гэдэг амьдралыг сайхан болгодог хамгийн шилдэг арга зүйл.
-50 настай атал дахин дурлах сайхан байна уу? -Тэгэлгүй яах вэ.
-Тэр танд их олон зүйл зааж сургасан гэж та ярьсан байдаг. -Тэр амьдралыг минь өөрчилсөн. “Би чамайг дэргэд минь байгаасай, чамтай илүү дотно болохыг хүсдэг” гэж хэлдэг байсан. Аз жаргалтай байх ухаанд тэр л намайн сургасан.
-Тэгэхээр танд аз жаргалын нууцыг заах нь таныг аз жаргалтай болгохоос өөр байх нь ээ? -Тийм ээ. Тэр надад аз жаргалын нууцыг тайлж өгсөн юм. Тэр яг л аав шиг минь ханддаг байлаа. Гэхдээ хэзээ ч хатуу ширүүн зан гаргаж байгаагүй. Тэр амьдралын баяр баясгаланг хэрхэн олохыг мэддэг нэгэн байлаа.
-Тэгээд яагаад түүнээс салсан юм бэ? -Бидний хэн хэн нь өөрчлөгдсөн. Гэхдээ би түүнээс ч илүү их өөрчлөгдсөн байх. Бид тусдаа байхдаа хамтдаа байхаасаа илүүтэй жаргалтай байх болсон. Гэхдээ шалтгаан нь юунд байсныг би өнөө хэр ойлгодоггүй юм.
-Таны театрт дахин тоглох гэж байгаа тухай яриа гарсан байна билээ. Энэ үнэн үү? -Хэрэв театрт намайг хүлээж авахыг зөвшөөрвөл дахин очихоос татгалзах шалтгаан нэг ч байхгүй.
-Энэ жилийн Академийн шагнал гардуулах ёслолд очих уу? -Очих бодолгүй байна.
-Тайзнаа гарахдаа та өөрийгөө дур булаам харагдаж байгаа гэдэгтээ итгэл дүүрэн байдаг уу? -Би тайзыг өөрийн нэгэн хэсэг мэт хүлээж авдаг. Бие маань тайван дээр гараад зогсохгүй сэтгэл зүрх ч бүрэн автчихдаг. Өндөр өсгийт өмсчихөөд эргээд алхахдаа л сэтгэл бага зэрэг түгшдэг юм. Би Холливудад эргэн ирвэл хүмүүс намайг хэрхэн хүлээж авах бол гэсэн сониучхан бодол толгойноос минь салдаггүй. Хүмүүс эелдгээр хүлээн авч, элдэв үдэшлэг арга хэмжээнд урьж байгаа нь нүдэнд харагдах шиг л болдог шүү. Тиймээс одооноос эхлэн надад мөнгө төлсөн ч кино урлагт эргэн ирэх шийдвэрээсээ буцахгүй.
-Маш их хэмжээний мөнгө байсан ч хамаагүй юу? -Хамаагүй. Зүрх минь зөвхөн түүний төлөө л цохилж байгаа мэт санагдаж байна.
-Жэйн та нэгэн цагт бекс бэлгэ тэмдэг байсан. Харин одоо хэн болсон бол? -Би хэн бэ гэж үү. Би амьд үлдсэн азтан. Сэтгэл зүрх минь агуу баялаг хийгээд уян хатан энгийн л нэг эмэгтэй. “Бусдад тус хүргэвэл хариу нь заавал ирнэ” гэдэгт би итгэдэг. Тиймээс аль болох бусдад туслахыг хичээдэг. Энэ л зарчмаар амьдрадаг нэгэн. Би бас их азтай хүн.
-Аз аяндаа ирдэггүй. Хүн түүнийг өөрөө дууддаг гэдэгт та итгэдэг үү? -Үгүй дээ. Харин хувь заяанд итгэдэг. Бурхан намайг илүүтэй харж, хамгаалдаг гэдэгт итгэдэг.
-Жэйн та юунаас айдаг вэ? -Надад айдаг зүйл байхгүй ээ.
-Үхлээс ч айдаггүй гэж үү? -Айдаггүй. Тед “Чиний үеийн хүмүүс өөрчлөлтөөс эмээдэг юм” гэдэг. Хариуд нь би “Тийм гэж үү” гээд л өнгөрдөг. Харин би “Дэлхий бүхэлдээ өмнө минь байна, түүнийг хэрхэн өөрчлөх нь чиний л сонголтоос шалтгаална” гэж үздэг.

No comments:

Post a Comment