Monday, November 15, 2010

Рики Мартины үнэн төрх


Тэр бүр 12 настай байхаасаа л эмэгтэйчүүдийн анхаарлыг татаж, харцыг нь булаадаг байж. Нэгэн үе Латин Америкийн хамтлаг “Менудо”-гийн гишүүн Рики Мартин өсвөр насны охидыг зүрхийг шархлуулж байсан бол нас ахих тусам дэлхийн өнцөг булан бүрт суугаа бүсгүйчүүдийг тачаангуй хоолой, эвлэгхэн бүжгийн хөдөлгөөнөөрөө соронзон мэт татаж, олон улсад соло уран бүтээлээрээ шуугиан тарьсан байдаг.
Нэр хүндтэй томоохон цэнгэлдэх хүрээлэнгүүд түүний шүтэн бишрэгчдийн хөлд дарагдаж, 1999 оны Грэммигийн шагнал гардуулах ёслолын үеэр Рики Мартин гоолиг бүсгүйчүүдээр хөтлүүлэн тайзнаас бууж, тус бичлэг телевизийн түүхэнд тэсрэлт хийж байсан цаг саяхан.
Биеэ авч яваа байдал, хийж буй уран бүтээлээс нь харахад яг л дуу шигээ “la vida loca” буюу зугаа цэнгэл хөөн амьдрагч гэх сэтгэгдэл төрдөг ч бодит амьдралд түүний байдал тэс өөр болохыг хэвлэлийнхэн олоод мэдчихэж. Цөөнгүй жил хувийн амьдралаа бусдаас нууцалж, цуу яриаг үгүйсгэж байсан нэг л өдөр бүх үнэнээ дэлгэсэн. 2010 оны тавдугаар сарын 29-нд тэрбээр өөрийн цахим хуудсандаа “Би ижил хүйстнээ сонирхогч нэгэн. Түүндээ ч сэтгэл хангалуун байдаг” хэмээн бичсэн юм.
Харин энэ удаад өөрийн дурдатгалын “Me” гэх ном бичсэн тухайгаа болон гэнэтхэн аав болох шийдвэр гаргасныхаа шалтгааныг тайлбарлахаар Опрагийн нэвтрүүлэгт оролцжээ.

Өдгөө хоёр настай ихрүүд нь л түүнд ижил хүйстнээ сонирхогч гэдгээ нүүр бардам дэлхий дахинд зарлах урам зориг хайрласан гэнэ. Энэ тухайгаа тэр “Би энэ нууцыг удаан хадгалж тэсэхгүй болоод байсан юм. Яг тэр үед хүүхдүүд минь надад зориг хайрласан. Би бусдад ижил хүйстнээ сонирхогч гэдгээ зарлахгүй юм бол хүүхдүүдээсээ ч нуух шаардлагатай болно. Тэднээс бодит байдлаа нууна гэдэг худлаа ярихад хүргэнэ. Би тэдэндээ худал хэлж байж хэрхэн хүмүүжүүлэх билээ. Худал хуурмаг зүйлсээр дүүрэн гэр бүлд тэднийгээ өсөж торниосой гэж хүсээгүй юм. Би тэднийхээ дэргэд ямар ч нууцгүй, цэвэр ариун байхыг хүссэн. Хүүхдүүд минь ааваараа бахархаж яваасай гэж бодсон. Бас өөрсдөөрөө, гэр бүлээрээ барахаж, хэний ч өмнө нүүр бардам зогсоосой гэсэндээ энэ шийдвэрийг гаргасан юм” гэв.
Өөрийнхөө үнэн төрхийг илчилсэн зурвасаа цахим хуудсандаа байршуулсныхаа дараа тэр бүр балмагдаж орхисон аж. Сэтгэл хөдлөл, айдас нь дээд цэгтээ хүрч, удалгүй алмайран хөшиж, дараа нь бага багаар тайвширсан байна. Рики Мартин “Тэр үед би студидээ байсан юм. Туслах маань нааш цааш холхихтой зэрэгцэн би яг л жаахан хүүхэд шиг цурхиран уйлсан. Харин тэр гараас минь бариад, “Зүгээр дээ. Энэ бүхний ингээд зүгээр л орхичих. Эцсийн эцэст чи эрх чөлөөтэй боллоо шүү дээ” гэж билээ. Тэгж хэлэхэд нь л надад мөрнөөсөө хүнд ачаа аваад хаячихсан мэт сэтгэгдэл төрсөн. Тэр үед “Би өөртөө хайртай” гэж хэлмээр санагдаж байлаа. Өөрөөсөө огт өөр хэн нэгний дүрд тоглож, олон жилийн турш жүжигчин мэт амьдрах ямар хэцүү гээч” гэсэн юм.
Рики бүр жаахан хөвгүүн байхдаа л бэлгийн сонирхол нь бусдынхтай адилгүй гэдгийг анзаарсан тухайгаа “Би дөрөв юм уу таван настай байхдаа л өөрийнхөө гей гэдгийг мэдсэн. Сургуульд орсон анхны өдөр л хүмүүс надаас “Олон охидтой танилцав уу? хэдэн найз охинтой болсон бэ?” гэж асууж билээ. Би тэр даруй “Юу яриад байгааг чинь ойлгохгүй байна” гэж ширүүхэн хариулж билээ. Тэр үед би ижил хүйстнээ сонирхогч гэдгээ хэдийнэ ойлгочихсон байсан” гэлээ.
Гэхдээ л тэр жинхэнэ өөрөөрөө амьдарч байсан удаа бараг л үгүй гэнэ. Үүнийгээ “Олон жилийн турш алдаа хийчихсэн мэт сэтгэгдэл төрдөг байлаа. Өөрт төрж буй сэтгэгдлээ бодох тусам ад чөтгөрийн бодол мэт санагддаг байсан. Тэр өөрийн эрхгүй төрөх сэтгэлийг чадах хэрээрэ эсэргүүцсэн ч нэмэргүй. Тиймээс би их муу хүн юм даа гэсэн бодол байнга төрдөг байлаа” хэмээн тайлбарласан.
Азаар аав ээж нь түүнийг ойлгож, бүхий л үед нь түшиж тулдаг байсан аж.
Рики анхны хайртайгаа 20 настай байхдаа учирсан боловч төсөөлж байсан шиг нь сайхан төсгөл ирсэнгүй. Зүрх нь шархалж, сэтгэл нь шаналж үлдсэн тэрбээр анхны хайраа “Би хайртынхаа төлөө урлагаа орхиход ч бэлэн байсан. Харин тэр надад “Чиний амьдралын зорилго тодорхой бөгөөд их гэгээлэг. Чи бусдын төлөө л амьдарч, хөдөлмөрлөх ёстой. Харин би тэр ажилд чинь түвэг удмааргүй байна. Бидний харилцаа ямар нэгэн байдлаар бүтэлгүйтвэл чи намайг л буруутгах болно. Би мэдэж байна” гээд л намайг орхин одсон” хэмээн дурслаа.
Энэ явдал Рикид хүнд цохилт болж, тэр хэдэн хоногоор шаналсан байна. Энэ үед л ээж нь түүнд халамж, хайраа харуулжээ. Рики Мартин: “Намайг уйтгарлан суутал ээж “Миний хүү, дурлаа юу даа?” гэж асуусан. Намайг “Тийм ээ” хэмээн хариулахад “Эрэгтэй хүнд үү?” гэж асуухад нь би ч “Тийм ээ. Эрэгтэй хүнд” гэв. Бидний дунд өрнөсөн товчхон боловч олон арван асуудлыг шийдсэн энэ ярианы төгсгөлд ээж минь намайг тэвэрч “Битгий санаа зов доо, хүү минь. Ээж нь хүүдээ хайртай. Бүх зүйл сайхан болно гэдэгт итгээрэй” гэж билээ. Гэхдээ л миний энэ байдал ээжид минь хүлээн авахад тийм ч хялбар байгаагүй. Тэр нулимс асгаруулан “Бурхан минь, хүүг минь яачих нь энэ вэ. Түүний ажил, уран бүтээл яах болж байна вэ. Хэдийгээр бид үүнийг хүлээн зөвшөөрсөн ч хүмүүс үүнийг хүлээн авахад бэлэн биш байгаа шүү дээ” гэж байсан”.
Рикигийн аав ч түүний ижил хүйстнээ сонирхогч гэдгийг хүлээн зөвшөөрчээ.
Хэдийгээр гэр бүлийнхэн нь түүний эр хүнтэй дотно харилцаа үүсгэхийг зөвшөөрсөн ч дахин зүрхээ шархлуулахаас эмээсэн Рики бүсгүйчүүдтэй болзохоор эрс шийдсэн байна. “Магадгүй энэ болзоо гей биш гэдгээ мэдрэх боломж олгох ч юм билүү”. Түүний сүүлчийн горьдлого.
Шийдвэрийнхээ дагуу тэр хэд хэдэн бүсгүйтэй дотноссон байна. Бүр заримд нь дурласан ч удаатай гэнэ. Энэ тухайгаа тэр “Бүсгүйчүүдийг мэдрэх сайхан, бүр гайхалтай байсан. Тэдэнтэй байхад санаа зовох зүйлгүй, тухтай байдаг. Тэднийг энхрийлэхэд ч сайхан. Би бүсгүйчүүдтэй олон жил холбогдсон. Заримтай нь одоо ч найз нөхдийн харилцаатай байгаа” гэж ярилаа.
Гэхдээ энэ нь нөгөө л дүр эсгэж, баг зүүх Рикигийн бүтээсэн хуурамч ертөнц байв. Тэр энэ сонирхлоо камерын өмнө, тайзнаа гээд л зугаа цэнгэл хөөсөн залуугийн дүр бүтээхдээ сурмаг ашиглаж, бие сэтгэлээрээ дуундаа уусаж, заримдаа бүр өөрөө ч итгэх дөхдөг байж.
Хэдийгээр тэр эрчүүдтэй ч дотносож, бүсгүйчүүдтэй амрагласан ч өөрийгөө гей хэмээн тодорхойллоо. Ярилцлагын үеэр “Би бисексуал биш, гей залуу” хэмээн онцолсон юм.
2000 оны гуравдугаар сарын 26-нд түүний Барбара Уолтерстэй хийсэн ярилцлага цацагдаж байж. Энэ ярилцлагын үеэр Барбара “Та ганцхан өгүүлбэрээр энэ бүх цуу яриаг зогсоочихож болно шүү дээ. Бусдын адил “Тийм ээ, би ижил хүйстнээ сонирхогч” эсвэл “Үгүй ээ, би гей биш” гэчихвэл болох юм шиг санагдах юм” гэж шууд л тулган асуусан. Хариуд нь Рики “Би хэлж үнэхээр мэдэхгүй байна” хэмээн амыг таглаж байв.
Барбаратай хийсэн ярилцлагынхаа тухай ч тэр энэ удаад дурсан ярьсан юм. “Би ийм асуулт асууна гэдгийг нь таамаглаж байсан. Гэхдээ л түүний ямар ч гарах гарцгүй болтол минь асуусан нь намагй балмагдуулж орхиж билээ. Би түүнээс одоо ч уучлал гуймаар санагддаг. Барбара их сайн сэтгүүлч. Ажлаа ч сайн мэддэг. Тэр үед өөрийнхөө хэн бэ гэдгийг хэлчихмээр санагдаж байсан. Гэхдээ үнэндээ өөрөө ч яг нарийн мэдэхгүй байсан болохоор хэлэх үг олдоогүй юм” гэв.

-Та “Me” гэх дурсамж номоороо бэлгийн чиг хандлагатай тань холбоотой бүхий л асуудалд хариу өгч байгаа хэрэг үү?
-Би гей гэдгээсээ болоод их гутамшигтай байдалд орж байсан. Хүмүүс намайг элэглэн шоолж, хариуд нь би “Би үүнийг хүсээгүй юм. Би одоо ч өөрийгөө үгүйсгэсээр яваа. Та түүнийг минь мэдэх юм уу? Би бүр өөрийгөө үзэн яддаг” гээд хашгирчихмаар санагддаг байж билээ. Гей хүн бүр олон нийтийн өмнө гараад энэ үгийг чангаас чанга хэлмээр санагддаг байх. Ийм учраас л бид тэмцэх биш, тэдэнд ойлгуулах хэрэгтэй гэдгийг зовлон нэгтнүүддээ хэлэх гэсэн юм.

Эцэст нь тэр хүмүүсийн анхаарлын төвөөс жаахан ч атугай холдох ёстой гэж бодож, уран бүтээлээ орхисон байна. Ингээд л өөрийн хүмүүнлэгийн сангаа Энэтхэгт байгуулж, хүний наймаа, бага насны хүүхдийн бэлгийн дарамтын эсрэг үйл ажиллагаа явуулах болжээ. 2004 онд Тайландад болсон цунамигийн дараа ч тэр өөрийн багийнхны хамт аврах ажиллагаанд сайн дураар оролцсон байна. Тэнд байхдаа тэр амьдралыг нь үндсээр нь өөрчилсөн жаалтай таарчээ. Хожим нь Бэби Уэйв хэмээн нэрлэсэн жаал бол Пукетийн орон нутгийн эмнэлгийн хамгийн сүүлийн өвчтөн байсан юм. Түүнийг цэцэрлэгт хүрээлэнд ноосон бүтээлгээр өлгийдөн, завсар нь “Эцэг эх нь цунамид өртөж өөд болсон энэ бяцхан хүүг өргөн авна уу. Харамсалтай нь түүнийг асарч, хамгаалах боломж надад алга. Хэрэв танд ч түүнийг өсгөх бололцоо байхгүй бол хүүхэд асран хүмүүжүүлэх төвд хүргэн өгөхийг чин сэтгэлээсээ хүсэж байна” гэсэн бичиг хавчуулсан байсан гэнэ. Рики бяцхан Бэби Уэйвтэй хэрхэн танилцсанаа ч дурдатгал номондоо өгүүлжээ. Тэрбээр “Би түүнийг хараад хамгийн анх төрсөн сэтгэгдэл бол өргөн авахсан гэсэн хүсэл. Энэ үеэс л аав болох цаг болжээ гэсэн бодол толгой ээрэх болсон. Гэхдээ би гэнэтхэн ухаарсан юм биш. Аав бид хоёр их дотно харилцаатай байсан тул хүүхэдтэй болохыг олон жилийн өмнөөс хүсдэг байсан ч боломж нь бүрдэхгүй л байв” хэмээн бичсэн байна.
Рики тээгч эх хөлслөн авахаар шийджээ. Өөрийн эр бэлгийн эсээ үл таних донорын өндгөн эсэнд суулгаж, үр хөврөлийг тээгч эхэд суулгуулах санаа төрж. Тиймээс донор бүсгүй өнөө хэр Рики Мартины ихрүүдийн ээж болсон гэдгээ мэдэхгүй яваа гэнэ. Харин тэр “Яагаад хүүхэд үрчлэн аваагүй юм бэ” гэсэн асуултад “Хүүхэд үрчлэн авах эрх хэдийгээр бий ч тээгч эх хөлслөх нь түүнээс төдийлэн ялгаагүй шүү дээ. Хүүхдүүд ч хүнд өргүүлснээс тээгч эхийн хэвлийд бойжихыг илүүд үзэх байх. Би тэгж бодож л ийм шийдвэр гаргасан” хэмээн хариуллаа.
2008 оны наймдугаар сарын 6-нд Рики Мартины ихрүүд мэндэлжээ. Тэр хүүхдүүддээ Валентино, Маттео гэдэг нэр хайрласан байна. Хөвгүүдийнхээ тухайд тэр “Валентино их сүрлэг, язгууртан гэмээр хүү. Өөрийгөө хүндэтгүүлж, бүхний түрүүнд явах дуртай. Харин Маттео их нээлттэй. Тэр дүүгээ асарч, аливаа зүйл их санаачилгатай ханддаг. Сониуч бас их номонд дуртай” хэмээн ярилаа.
Ихрүүдийгээ эмнэлгээс гармагц тэр асарч, сувиллах бүх ажлыг өөрөө хийсэн гэнэ. Зургаан долоо хоногийн турш хөвгүүдээ ганцаар асарснаа тэр “Би тэднийгээ 15, 16 хүртэл нь гардаж өсгөмөөр байна. Тэд том болсон хойноо “Аав аа, та үргэлж бидэнтэй хамт байсан” гэж хэлээсэй гэж хүссэн юм” хэмээн тайлбарлалаа.
Тэр хоёр хоногоос илүү хугацаагаар хөвгүүдээсээ холдож үзээгүй тул аялан тоглолтын үеэр ч авч явах бодолтой байгаа гэсэн. Мөн тэр “Бид гурав бие биенээ маш их хайрладаг. Тэр л хамгийн чухал гэж боддогддог юм. Би хөвгүүдийнхээ хувьд аав гэсэн үүргээ л хариуцлагатайгаар биелүүлмээр байна” гэж нэмж өгүүлэв.
-Ихрүүд өсөж торниод ээжийнхээ тухай асуух байх даа.
-Би тэдэндээ “Юу гээч. Би бурхнаас гуйж, түүний туслалцаатай ийм сайхан хөвгүүдтэй болсон. Миний бодлоор гэр бүлийн хамгийн гол тулгуур бол хайр. Би та нартаа хайртай. Та нар минь ч намайг хайрладаг байх. Энэ бол хамгийн чухал зүйл. Гэр бүл болгон адилгүй шүү дээ” гэж хэлнэ.
-Та хэн нэгэнтэй болзож байгаа юу?
-Би хайраа хэдийнэ олчихсон. Харилцаа маань гайхалтай сайхан байгаа шүү. Одоогийн байдалдаа би тун сэтгэл хангалуун байгаа. Миний хэлж чадах ганц зүйл бол тэр хүүхдүүдийг минь хайрлаж, хөвгүүд маань ч түүнд дасаж байгаа. Үүнээс илүү сайхан зүйл гэж үгүй шүү дээ.

No comments:

Post a Comment