Sunday, March 6, 2011

Линдсей Лоханы жингүйдэл



Сонин, сэтгүүлийн тэргүүн нүүрт заларч, олны хүндэтгэлийг хүлээсэн Холливудын хатагтай нар торны цаана хоригдохоороо хэрхэн өөрчлөгддөг бол? Ийм түүх шоубизнесийн ертөнцөд цөөнгүй бий. Торон доторх шувуухайн жагсаалт домогт Жейн Фондоос эхлээд Линдсей Лоханаар дуусах болов уу. Хулгайн хэргээр шүүхэд дуудагдаад буй түүний тухай “Vanity Fair” сэтгүүлийн сурвалжлагчийн бичсэн нийтлэлийг орчуулан хүргэе.


Хар тамхины хэрэг, согтуугаар машин жолоодсон, хулгайд сэжиглэгдэж буй гээд л түүний тухай таагүй мэдээллүүд ар араасаа цуварсаар л… Бэрхшээл, саад тотгор гэх үг үгийн санд нь байхгүй мэт амьдрах азтай охины тухай “Зөвхөн миний аз” кино нь түүнд нэр хүнд авчирсан боловч аз бус эз дуудсан гэхэд хилсдэхгүй. Линдсейгийн хит уран бүтээлүүдийн нэг болох эл кино 2006 онд үзэгчдийн хүртээл болж, ашиг орлогоороо тэргүүлж байсан боловч үүнээс ердөө л нэг жилийн дараа түүний аз харьж, хар тамхины асуудлаар шүүхэд дуудагдан, гурван сарын хорих ял сонсож байсан удаатай.
Цэнгээний газруудаас салахаа больж, папараццичдыг баярлуулах болсон хатагтай Лохан сар гаруй торны цаана суусныхаа дараа багагүй томоожсон. “Хорих ял сонссон даруйд газар хөмөрчих шиг л санагдсан” хэмээн зөвхөн түүнд л байх сөөнгө хэрнээ тачаангуй өнгөөр өгүүлж байсныг нь тод санаж байна.

Шүүхээс ял сонсохоос нь хэдхэн хоногийн өмнө тэднийд зочлоход бариу фудболк, жийнсэн богино өмдтэй өмсөж, сөөхий жийн, гартаа “SCRAM” буюу цусан дахь алькоголийн хэмжээ тогтоогч төхөөрөмж зүүсэн Линдсей намайг угтсан. Дэргэд нь суухад тамхины үнэр чамин сүрчигтэй холилдон үнэртэж, харин тэр ядрангуй, бас айж түгшсэн байдлаар “Одоо бусдын юу гэж хэлэх нь надад сонин биш. Би сайн жүжигчин гэдгээ мэднэ. Энэ ажилдаа би бүр жаахан байхаасаа л дурласан. Зарим хүн замын дундаас шантардаг бол би дуртай зүйлдээ 100 хувь өөрийгөө дайчлагсдын нэг. Та миний ямар орчинд өссөнийг сайн мэднэ. Насандаа баймгүй өндөр хариуцлага хүлээдэг байлаа. Гэсэн ч хүн л юм болохоор алдана. Гэхдээ тэр бүртээ алдаанаасаа суралцдаг байсан. Би дахиж хүүхэд шиг аашилж, гэнэдэхгүй” хэмээн нүдэнд нь оч гэрэлтэн өгүүлж билээ.
Түүний машинаас хар тамхи илрүүлж, шар сонинуудаар Линдсейгийн тухай томоос том гарчигтай нийтлэл гарч, түүнийг “Ла Вида Лохан” буюу “Галзуурсан мэт амьдралтай Лохан” хэмээн хочилж байсан удаатай.
Харин тэр бүрийд Линдсей хэвлэлийнхэнд ярилцлага өгч, буруугаа хүлээн, алдаагаа ухаарч, өөр хүн болохоор шийдсэнээ зарладаг байв. Би ч эхэндээ тэр сайхан үгст нь итгэж, уярдаг байлаа.
Тэр 2008 онд өгсөн ярилцлагадаа “Би одоо огт өөр хүн болсон” гэж онцолж байсан байсан бол 2010 оны хоёрдугаар сард бас нэгэн хэвлэлд “Би уучилж боломгүй алдаа хийснээ мэдэж байна. Түүнээсээ суралцсан. Оюутан ахуй цагтаа бүгд л наргиж цэнгэдэг шүү дээ. Харин миний үйлдэл бүр олны нүдэнд ил харагддагаараа бусдаас ялгаатай байгаа юм. Гэхдээ би энгийн хүмүүсийн коллежид сурахдаа амжуулдаг ажлаас 10 дахин илүү ажил амжуулж байна. Мэдээж үүгээрээ шалтаглаж зугаацаж байгаа юм биш” гэсэн ярилцлага өгч байсан.
Одоо л засрах нь дээ гэж бодсон хүмүүсийн итгэлийг алдаж, ярилцлага нийтлэгдсэнээс сар хүрэхгүй хугацаа өнгөрсний дараа түүний шөнийн цэнгээний газраас халамцуу гарч яваа зураг шар сонинуудад нийтлэгдэж байв.
Харин энэ удаа би өөрчлөгдсөн гэсэн үгс биш, удирдлагагүй болсон түүний амьдралыг замаасаа гарахад юу нөлөөлөв гэдгийг мэдэхийг хүслээ. “Хэрэв тусалж, дэмжих ойр дотнын хүн байсан бол үлгэр жишээ амьдрах боломж байсан уу” гэсэн миний асуултад тэр “Тэгэлгүй яах вэ. Одоо ч надад зааж зөвлөж, туслах хүн алга. Ганцаардмал энэ байдал минь намайг хэнд ч итгэдэггүй, баригдмал нэгэн болгон өөрчилсөн. Бас үлгэр жишээ амьдарч буй хүмүүсээс өөрийн эрхгүй зай барьж, эмээдэг зуршилтай болгочихсон. Одоо бол амьдрал минь ямар ч зохион байгуулалтгүй, хөл толгой нь мэдэгдэхгүй эх захгүй зүйл болж хувираад байна. Лос-Анжелес руу нүүхээс өмнө надад өөрийн гэсэн бодол, зорилго, ажил амьдралын төлөвлөгөө байсан бол өнөөдөр юу ч үгүй болсон. Энэ бүх замбараагүй байдлын шалтгаан нь юу байв гэдгийг би байнга л боддог. Магадгүй кино урлагт хөл тавьсан цагаас энэ бүхэн эхэлсэн байх. Би ажиллаад л, тоглосон кино минь ашиг орлого олох бүрт миний нэр хүнд өснө. 18 насандаа би хөрөнгөөр гачигдахааргүй болчихсон атал зөв, буруугийн ялгааг таниулах хүн огт байгаагүй. Үр дүн нь энэ. Намайг хар л даа, ямар хүн болчихоод байгааг. Надад энэ бүхэн таалагдахгүй байна” гэж хариулсан. Үнэхээр ч тэр нэг кинонд тоглосныхоо хөлсөнд 7.5 сая доллар халаасалдаг. Тиймээс түүнийг үеийнхэн дундаа хамгийн үнэтэй жүжигчин гэж хэлж болно.
2004 он гэхэд Линдсей Лоханы нэрийг мэдэхгүй хүн үгүй болсон байв. Гудамж талбай, сонин сэтгүүл гээд хаа сайгүй Линдсейгийн зураг. “Ford” брэндийн хамгийн бяцхан нүүр царай болсон түүнийг “Calvin Klein”, “Ralph Lauren” зэрэг нэр хүндтэй брэндүүд ч бүтээгдэхүүнээ сурталчлуулахаар урьж байсан гэдэг. Харин кино ертөнцөд тэр 10 настай байхдаа хөл тавьсан байна. “Өөр ертөнц” киноны гол дүрд тоглосноос нэг жилийн дараа “Эцэг эхээ хашраасан нь” кинонд тоглосон нь түүний амжилтын анхны алхам болжээ. Эл кинонд ихэр охины дүр бүтээхийн тулд тэр 4000 гаруй охидтой өрсөлдсөн аж.
Үүнээс хойш “Disney”-гийн хэд хэдэн бүтээлд тоглож, кино ертөнцөд өөрийн байр сууриа бэхжүүлээд амжсан Линдсей жүжигчин Хилари Даффтай найз хөвгүүнээ булаацалдан муудалцсан гэх мэдээлэл хэвлэлд нийлэгдсэн нь түүний тарьсан анхны дуулиант үйл явдал байв. Азаар 2003 онд “Азгүй баасан гариг” гэх кинонд жүжигчин Жэми Ли Куртистэй хамтран тоглосон нь ашиг орлогоороо тэргүүлж, 152 сая долларын орлого олон, шуугиан тарьсан нь түүний тухай таагүй мэдээллийг мартагнахад тусалжээ. Дараа жил нь тэр “MTV Movie Awards”-ыг хөтөлж, тус наадмын хамгийн залуу хөтлөгчөөр шалгарсан байдаг. Амжилтын цуваа үүгээр дуусахгүй. Тэр жилээ “Муу охид” кинонд тоглосон нь бас л тэсрэлт болжээ. Уг киноны зохиолыг бичсэн Тина Фи “Би жүжигчин болох хүсэлтэй хүүхдүүдэд Линдсейгийн киног үзэж, түүнээс суралц гэж зөвлөмөөр байна” гэсэн нь Линдсейгийн нэр хүндийг бүр ч өсгөв. Энэ амжилтдаа урамшсан тэрбээр хөгжмийн ертөнцөд хүч сорьж, “Speak” цомог гаргасан нь Биллбордын шилдэг цомгийн жагсаалтад дөрөвт орсон гээд 2004 он түүний хувьд од нь гийсэн жил болсон.
Тэр жилээ Линдсей Лос-Анжелес руу нүүж, анхны хайр Уилмер Волдераматайгаа учрав. Нэгэн телевизийн нэвтрүүлгийн үеэр танилцсан хос Линдсейгийн 18 насны төрсөн өдөр хүртэл дотно харилцаагаа нууцалсан байдаг. Гэхдээ түүний анхны хайр бүтсэнгүй. Жилийн дараа л тэд хоёр тийш болж, Волдерама түүний нууцыг хэвлэлд дэлгэж орхисон юм. Энэ үед Линдсей хэдийнэ “дэггүй” хочтой болчихсон байв.
17 настай байхдаа л зугаа цэнгэлд автах болсон тэрбээр хэвлэлийнхний амыг “Би чинь ердөө л 17 настай. Хүмүүс намайг галзуурч байна гэх юм. Үнэндээ жаахан хөгжилтэй байх гэснээс хэтрээгүй шүү дээ” гэж таглаж байсан удаатай.
Хэдийгээр тэр зугаа цэнгэлд дуртай хүн ч энэ маягаар олны анхаарлыг өөртөө татах боломжтой гэдгийг ч анддаггүй нэгэн. Тиймээс түүний энэ зам руу халтирсныг хоёр талтай гэж дүгнэж болно.
Шоу бизнесийн ертөнцийн “Муу охид” хэмээгддэг Парис Хилтон, Ким Кардашиан нарын араас Линдсейгийн нэр ч дурсагдах болов. Тэр хэрээр нэр хүнд нь ч унаж, удалгүй “Линдсей бол Холливудын А зэрэглэлээс D рүү буурсан цөөхөн жүжигчдийн нэг” гэх яриа ч гарсан байдаг.
Энэ бүхэнд түүний гэр бүлийн байдал ч нөлөөлсөн байх магадлалтай. 2005 онд эцэг эх нь гэр бүлээ цуцлуулсан нь түүнд сэтгэл санааны дарамт болж, тэр хэсэгтээ л толгой гудайлган явсан. Аав, ээж хоёрынх нь салалт түүний нэр хүндэд ч ноцтой нөлөөлөв. Аав нь гэр бүлийнхнээ дарамталж зовоодог байснаар барахгүй хадам ахынхаа биед гэмтэл учруулсны улмаас шүүхэд дуудагдаж байжээ. Нэг л өдөр энэ бүх хэрэг нийтэд ил болж, хэрэгт дуртай шар сониныхон ч үүнийг дуулиан болгон нийтэлсэн нь Линдсейг бүр ч хүнд байдалд оруулсан байна.
Дахин хит уран бүтээл гаргаж, энэ бүх цуу яриаг намжаах гэсэн Линдсейгийн оролдлого тийм ч амжилттай болсонгүй. 2007 оныг түүний амьдралын хамгийн таагүй үе байсан. Тэрбээр “Намайг хэн алсныг би мэднэ” кинонд тоглосон боловч хамгийн муу уран бүтээлд олгодог “Алтан бөөрөлзгөнө” наадмаас найман шагнал хүртсэнээс өөрөөр үзэгчдийн анхаарал татсангүй. Үүнээс хойш түүнд аз тохиосон удаа цөөн. Гэсэн ч тэр шантраагүй. “Өөртөө өөрчлөлт хийхэд хэзээ ч оройтохгүй” хэмээн тэр тун итгэлтэйгээр яриагаа дуусгалаа.

No comments:

Post a Comment