Sunday, September 12, 2010

Ихэмсэг төрхтэй “ирвэс”-ийн түүх


-Хийсэн зүйлээрээ бахархаж байсан удаагүй. Би сайхан биш сайн хүн болохыг хүсэж байна-

Супермодель хэмээх эрхэмсэг алдраар 25 жилийн турш овоглож яваа Наоми Кэмпбеллийг ихэмсэг байдлаараа өөрийн гэсэн өвөрмөц нэрийн хуудсыг бүтээсэн хэмээн загварын ертөнцийнхөн тодорхойлдог аж. 14 настай бяцхан охиныг загварын агентлагийн менежер Лондонгийн гудамжнаас олсон гэх түүхийг өдгөө хүн бүр мэдэх биз. Өрсөлдөөн ихтэй өрнүүн их ертөнцөд шуурга дэгдээсэн бүсгүй Опрагийн нэвтрүүлэгт оролцжээ. Гэрлэлтийнх нь тухай шуугиан олон хүний чихийг дэлдийлгэж байгаа энэ цагт тэрбээр хувийн амьдрал болон ажил мэргэжлийнхээ тухай сонирхолтой яриа өрнүүлсэн байна.

Наоми бол “Vogue”, “Time Magazine” сэтгүүлийн хавтасны зургийг “чимсэн” анхны хар арьст бүсгүй. Магадгүй энэ нь төд удалгүй “Yves St. Laurent”, “Dolce & Gabanna” гэсэн нэртэй компанийн загвар зохион бүтээгчдийн урласан хувцсыг сурталчлах албанд томилогдоход нь нөлөөлсөн биз. Түүний өөгүй биеийн галбир, загварын ертөнцөд хүч түрэн орж ирсэн нь энэ салбарыг огт сонирхдоггүй хүмүүсийн анхаарлыг ч эрхгүй татсан гэдэг. Тэгээд л удалгүй попын хаан Майкл Жэксон, дуучин Жорж Майкл нарын клипнээ тоглож, олны анхаарлыг татсан эрчүүдтэй нэр холбогдох болж. Сонирхолтой нь тэр олны үг ортой гэдгийг батлах гэсэн мэт Роберт Дениро, Майк Тайсон, Ашер зэрэг алдартнуудтай учир ургуулаад амжсан.
Хэдийгээр тэр тайзаа орхиод удаж байгаа ч шуугиан дуулиантай амьдралаас хөндийрч чадаагүй. Түүний шүүхэд дуудагдаж, олон жилийн турш хар тамхины донтох өвчинтэй тэмцэж байгаа нь, шинэ оростой болзох болсон нь ч хэвлэл мэдээллийнхний хараанаас мултарсангүй.
Харамсалтай нь сүүлийн үед түүний тухай таагүй мэдээлэл сайнаасаа илүүтэй чих дэлсэх болсон. Бусдын биед халдсан, танхайрсан, утсаар заналхийлсэн гэх дуулианууд ар араасаа хөвөрч, шар сонинуудын хуудсыг чимээд амжсан. Харин өнөөдөр тэр ажил амьдралынхаа тухай болон энэ их уур бухимдлын ард үнэндээ юу нуугдаж байсныг ний нуугүй өгүүлж байна.

Сүүлийн арван жил зүй бусаар аашилж, хүмүүсийн дургүйцлигй төрүүлэх болсон Наомид ингэх шалтгаан үнэхээр байсан гэнэ. Түүний туслахаар ажиллаж байсан бүсгүй 2000 онд машиныг нь зогсоон, Наоми руу дайрч, утсаараа толгой түрүүгүй нүдэж байсан удаатай аж. Харин үүнээс зургаан жилийн дараа тэр дахиад л халдлагад өртсөн. Тэр бүрийд энэ тухай ганц ч мэдээ бичээгүй сонинууд биеэ хамгаалах бүрт нь нүүр дүүрэн нийтлэл бичихээ мартсангүй.
Гэхдээ мэдээж 100 хувь түүний зөв байсан гэвэл өрөөсгөл. Үүнийг Наоми өөрөө ч хэлдэг. Үйлчлэгч бүсгүйд уураа гаргаж, утсаар ярьж байхдаа загнаж, хашгичсандаа гэмшин “Опрагийн шоу” шууд нэвтрүүлгийн үеэр уучлал гуйж байсан.
Түүнийг тойрсон адал явдалт амьдрал үүгээр дууссангүй. Их Британи дахь онгоцны буудалд цагдаагийн ажилтнуудтай маргалдаж, биед нь халдсаныхаа төлөө тэрбээр 200 гаруй цаг хоригдов. 2010 онд Нью-Йорк хотноо жолоочид уурлаж, дайрч доромжилсны улмаас дахиад л шийтгүүлэв. Хэдийгээр энэ явдлаас хоёр хоногийн дараа мэдэгдэл хийж, олон нийтээс хүлцэл өчсөн ч, омголон араншин нь дарагдсангүй. “ABC” телевизийн нэвтрүүлэгт оролцож байсан түүнээс Либериягийн Ерөнхийлөгч Чарльз Тайсоноос бэлгэнд авсан цэнхэр очир эрдэнийнх нь тухай лавлахад гараа атган, зураглаач руу нударга далайж байсан гэдэг.
Харин тэр энэ удаад өөрийн алдааг үгүйсгэсэнгүй. Гэхдээ сэтгүүлчид хэрхэн давс хужир нэмж байсныг үнэн мөнөөр өгүүлэхийг хүсжээ.
Тэрбээр “Юуны өмнө “ABC” телевизийн нэвтрүүлгийн тухай тайлбар хийх хэрэгтэй байх. Би нэвтрүүлгийн студид гар далайх нь байтугай, гараа ч атгаагүй. Тэд компьютер графикийн арга ашигласан нь эргэлзээгүй. Тэр өрөөнд гурван камер байсан. Намайг студиэс гарахад нэг зураглаач нь дагаж гарсан юм. Гэтэл намайг гарсны дараа тэр өрөөнөөс дөрвөн ч камер гаргахыг би харсан. Тэгэхээр тэд урьдаас төлөвлөж, энэ дүрсийг хуурамчаар хийх гэсэн хэрэг” хэмээн тайлбарласан. Харин “Чарльз Тайсоны тухай асуултад хэрхэн хариулсан бэ” гэсэн Опрагийн асуултад тэр “Би тэр даруй л нэвтрүүлгийн студийг орхин гарсан” хэмээн хариулсан юм.
Наоми Либериягийн Ерөнхийлөгчтөй Нэлсон Манделагийн гэр зочилж байхдаа л ганц удаа тааралдсан байсан аж. Энэ тухайд тэрбээр “Үнэндээ Тайсоныг уриагүй байсан юм билээ. Тиймээс тэнд уригдсан бидний хэн нь ч түүний хэн гэдгийг гадарлаагүй. Удалгүй өөрийгөө танилцуулахад нь л Ерөнхийлөгч гэдгийг нь мэдсэн” хэмээн дурссан юм. Харин Тайсоны талаарх асуултад бухимдсан шалтгаанаа “Би түүнийг бараг л танихгүй тул энэ асуултад хариулах шаардлага байгаагүй. Тиймээс л би эгдүүцсэн юм” хэмээлээ.

Түүнчлэн 2010 оны гуравдугаар сард тэр ямар ч жолоочийн биед халдаагүй гэдгээ хэлсэн. Хэвлэлүүдэд бичсэнчлэн тэр “хохирогчийн” амыг мөнгөөр таглаагүй гэнэ. “Би хэзээ ч буруу үйлдлээ мөнгө, эрх мэдэлд дулдуйдан нуун дарагдуулж байгаагүй. Тэгээд ч хэн нэгний дарамт шахалт, заналхийлэлд амьдрах нь миний хэв маяг биш. Харин ч эсрэгээрээ намайг цохиж, биед минь халдахад би гэрчлэх баримтгүй тул зарга үүсгэлгүй өнгөрч байсан удаатай” хэмээн энэ явдлыг тэр тайлбарласан. Гэхдээ тэр огцом ууртай, хурц араншинтай гэдгээ үгүйсгээгүй. Үүний нэг жишээ нь гэрийн үйлчлэгчтэйгээ зохицсгүй харилцсан явдал.
“Үйлчлэгч бүсгүйн юмаа олохгүй мунгинаж байгаа нь миний бухимдлыг төрүүлсэн. Би түүний юу хэлснийг одоо санахгүй байгаа ч, утсаа түүн рүү шидчихсэнээ мартаагүй ээ. Мартахын ч аргагүй. Тийм бүдүүлэг авир гаргаснаа бодохоор ичмээр, гутамшигтай санагддаг. Тиймээс түүнээс дахин уучлал гуймаар байна” хэмээн тэрбээр гаргасан алдаандаа харамсаж байгаагаа илэрхийлсэн.
Опра: Та буруу үйлдэл хийсэн даруйдаа түүнээс уучлал гуйсан уу?
-Тийм ээ. Би хийсэн үйлдэлдээ гэмшиж, өөрөөсөө их ичиж байна. Тэднийг буруутгах аргагүй. Харин ч ойлгож байна. Тэр даруйдаа л би “Би чинь юу хийчих вэ. Тэднийг өвтгөсөн байвал яах” гэж бодсон.
Удаа дараа өөрийг нь эвгүй байдалд оруулаад амжсан араншингаа тэрбээр уураа барих, өөрийгөө захирах чадвартай огт хамааралгүй гэж үздэг аж. Тэр тийм ч догшин хатагтай биш. Харин сэтгэл санааны хямрал, гэр бүлийнх нь орчин, өнөөдрийг хүртэл ганцаардаж байсан нь, өөрийг нь тойрон хүрээлсэн хүмүүсийн хуурамч зан ийм байдалд хүргэсэн гэж боддог гэнэ.
“Гэр бүл маань дүр эсгэх төдийд л байдаг. Тиймээс би хүмүүст бүрэн итгэж чаддаггүй. Бусдад хүйтэн хөндий ханддагийн минь учир тэр” хэмээн тэр хэцүү араншинтай өөрийгөө өмгөөлсөн.
Үнэндээ ч түүний бага нас тийм ч сайхан өнгөрөөгүй гэдэг.
Түүний ээж Валериа Моррис охиноо төрүүлэхдээ 19 настай байж. Хүсэл мөрөөдөлдөө хөтлөгдөн явах насандаа өрх толгойлсон эмэгтэйн хүнд ачааг нуруундаа үүрсэн Валериа охиноо юугаар ч дутахгүй гэр бүлд өсөөсэй гэсэндээ орхин одож, өөрөө өөрөө балетийн жүжигчин болохоор дэлхий тойрсон аяллаа эхэлсэн гэдэг. “Би охиноо хаяж байгаа гэдгээ мэдэж байсан. Хүүхдэд эд материалаас илүү сэтгэл, элэг бүтэн гэр бүл, ээж нт хэрэгтэй байдаг гэж хүмүүс намайг буруутгах л байх. Гэхдээ зарим тохиолдолд сайн хүмүүст үлдээгээд явсан нь дээр байдаг” хэмээн ээжийгээ ярихад Наомигийн нүднээс нулимс дусалж байгаа харагдав. Опраг “Та яагаад нулимс унагав?” гэсэн асуултад “Мэдэхгүй юм даа. Ээж минь дэргэд суугаад энэ бүхнээ ярьж байгаа нь, маш олон зүйлийг золиосолсон гэдгийг би ойлгож байна. Харин миний хувьд би илүү сайн хүн болохыг л хүсдэг. Өнөөдрийг хүртэл хийсэн зүйлсээрээ бахархаж байсан удаа надад байхгүй. Зөвхөн амар амгалан газарт очиж, сайхан биш, сайн болохыг л хүсэж байна” гэж хариулсан.
Тэр буулт хийх, аливаад тайван уужуу хандахыг хичээдэг болсон гэнэ. “Итгэл гэдэг их үнэтэй, чухал зүйл гэдгийг би саяхнаас л ойлголоо. Би бүхнийг удирдаж, жолоодохыг хүсдэг. Гэхдээ энэ боломжгүй зүйл. Зарим үед хүн “Би энэ бүхнийг зүгээр л орхиж байна. Хөзрийг чиний гарт орхилоо” гээд бууж өгөхөөс аргагүй үе гардаг юм билээ. Харин миний хувьд ямар ч залуур, жолоодлогогүй асуудлыг зөнд нь орхино гэдэг хэцүү” хэмээн тэр өөрийгөө тодорхойлсон.
Уур бухимдал, хүлээцтэй, тэвчээртэй байх нь түүнд тулгараад байгаа цорын ганц бэрхшээл биш. Тэр 24 настайгаасаа кокайн хэрэглэх болсон тухайгаа “Гэхдээ би энэ зуршилтайгаа тэмцсээр ирсэн. Би гурван ажил давхар хийдэг байсан болохоор анх кокайныг хэрэглэх болсон. Гэхдээ хэзээ ч бусдад худалдаж байгаагүй юм шүү. Угаасаа хүн ам ихтэй ийм хотод хар тамхи олно гэдэг хэцүү ажил биш. Хар тамхийг нэг л хэрэглээд эхэлчихвэл сэтгэл ханадаггүй. Улмаар тэр байгаа бүхнийг чинь сүйтгэнэ. Ёстой л чөтгөрийн идээ байх даа” хэмээн тайлбарлалаа.
Тайвшрах гэж л хэрэглэдэг байсан мансууруулах бодис улмаар түүнийг эрсдэлтэй байдалд оруулжээ. Түүний найз Жианни Версачи 1997 онд хар тамхины улмаас нас барсан нь түүнд нэгийг бодогдуулж. “Тэр жил миний олон найз хар тамхинаас болж хүнд байдалд орсон. Би уй гашууд автахын зэрэгцээ хар тамхитай тэмцэх болсон” гэж тэр дурссан.
Зураг авахуулж байхдаа ухана алдан унасан Наоми тэр даруйдаа хар тамхины эмчилгээ хийлгэхээр эмнэлэгт хэвтсэн. Тэр цагаас хоёр жил нам гүм байсан түүнийг хар тамхичидтай уулзаж байгаа зураг хэвлэлд нийтлэгдэж олныг шуугиулаад амжсан. Харин нэр төрд нь халдаж, хуурам зураг сониндоо тавьсан шар сониныхныг тэрбээр нүүхэд өгч ялалт байгуулсан юм.
Харин тэр өнөөдөр зургаан жил хар тамхинд, жил гаруйн хугацаанд архинд дотнсон тухайгаа ний нуугүй ярьж байгаа нь энэ.
Мэдээж энэ бүх таагүй ярианы төгсгөлд жинхэнэ хайртайгаа учирсан тухайгаа сонирхуулахаа ч мартсангүй. Тэрбээр Каннын кино наадмын үеэр оросын хөрөнгөтөн Владислав Доронинтой танилцсан бөгөөд тэд өдгөө Москвад амьдарч байгаа аж.
Энэ тухайгаа Наоми “Би дэлхийн олон улс орон, хотоор аялсан. Гэхдээ Москва бол миний хамгийн хайртай хот. Харин одоо бол миний гэр болж байгаа” гэлээ.
Сонирхолтой нь Влад өнөө хэр эхнэртэй хэвээр. Хэдийгээр тэд хууль ёсны гэр бүл боловч, тусдаа амьдраад арав гаруй жилийн нүүр үзэж байгаа гэнэ. Тиймээс Ноами найз залуугийнхаа эхнэр, хүүхдүүдтэй нь энгийн харилцаатай байдаг гэсэн.
Владтай танилцсанаасаа хойш Наоми олон талаар өөрчлөгдсөн. Тэр хэд хэдэн айдсаасаа салсны нэг нь усанд сэлж, цанаар гулгах. Хэдийгээр тэр цөөнгүй эртэй нэр холбогдож, тун удахгүй гэрийн эзэгтэй болох гэж байгаа ч залуус түүнд харц унагасан хэвээр. Энэ тухай түүний дотнын найз “U2” хамтлагийн дуучин Боно “Тэр төгс галбиртай. Тиймээс эрчүүд түүнийг анхаарахгүй өнгөрч чаддаггүй юм” гэж байжээ.
“Супермоделиул ямар эр хүнийг илүүтэй үнэлдэг бол” гэсэн Опрагийн асуултад тэр “Надад хүчтэй эр хүн хэрэгтэй. Юу хүсэж байгаагаа мэддэг, юу хийж байгаагаа ч ойлгож, аливаа шийдвэртэй хариуцлагатай хандаж чаддаг эр хүн таалагддаг. Хэдий чинээ сайн удирдагч байна төдий чинээ анхаарлыг минь татна гэсэн үг” хэмээн хариулсан.
Тэр болзож байсан залуустайгаа одоо ч найрсаг харилцаатай байдгаа “Би зоогийн газар экс найз залуутайгаа тааралдчихаад мэндийг нь мэдэж чадна. Учир нь тэдний хэнд ч нь би өс санаж, гомдож явдаггүй” гэсэн.
Харин төгс галбирынхаа нууцыг “Би цардуултай хүнс огт хэрэглэдэггүй. Жил гаруйн өмнөөс цагаан хоолтон болсон. Бас байнга дасгал хийдэг” хэмээн дэлгэсэн.
Гэхдээ л тун удахгүй 40 хүрэх гэж байгаа атал 25 настай бүсгүй шиг харагддагийнхаа нууцыг өөрөө ч мэддэггүй хэмээсэн юм.
Эцэст нь тэрбээр “Хөгшрөлт намайг тойроогүй, бусдын л адил дайрч байна. Гэхдээ би арьсандаа төдийлэн анхаарал тавьдаггүй. Дотроосоо эмчилж, арчлах нь чухал санагддаг. Тайван амгалан байхыг би илүүд үздэг. Магадгүй энэ нь гадаад үзэмжинд ч нөлөөлдөг биз” хэмээн нэмж өгүүллээ.

No comments:

Post a Comment