Sunday, October 31, 2010

Тайз эзэгнэсэн авьяастнууд


Тайзнаа гарсан даруйдаа л дэлхийн сая сая үзэгчдийн анхаарлыг татаж, шуугиан дэгдээгчид ар араасаа мэндэлсээр л… “Нугасны муухай дэгдээхэй” хочит дуучин Сюзан Бойл хоолойн чадвараар сонсогчдод хүлээн зөвшөөрөгдсөн бол “Авьяаслаг америкчууд” нэвтрүүлгийн хоёрдугаар байрын шагналтан бяцхан дуурийн дуучин түүний шийрийг хатаахаар цомгоо хэвлүүлээд байна. Дэлхий дахиныг бишрүүлсэн авьяастнуудыг Опра нэвтрүүлэгтээ урьжээ.
Гурван минутын дотор амьдрал нь өөрлөгдсөн бүсгүй Гуравхан минутын дотор амьдрал нь бүхэлдээ өөрчлөгдсөн тохиолдол үүнээс өөр үгүй ч байж мэднэ. Ховорхон тохиох эл аз завшаан Сюзан Бойлд олдсон юм. 2009 оны нэгдүгээр сарын 21. Шотландын сүмийн сайн дурын ажилтан Сюзан Бойл “Авьяаслаг британичууд” нэвтрүүлгийн тайзнаа анх гарав. Үзэгчид, шүүгчдийн өмнө тэрбээр мэргэжлийн дуучин болох гэсэн мөрөөдөлдөө хүрэхээр зориглон зогсож буй нь энэ. Үзэгчдийн дунд жуумалзан инээх хүн цөөнгүй байх бөгөөд зарим нь бүр эвэртэй туулай харсан мэт нүд нь эргэлдэн сууна. Гэсэн ч Сюзан тэр бүхнийг үл ойшоон “I Dreamed a Dream” дууны эхний бадгийг уянгалуулан дуулах үед үзэгчдийн басамжлал алга ташилт болон өөрлөгдөв.
Тэр тоглолт гэж юу байдгийг британичуудад ингэж л харуулснаар барахгүй нэвтрүүлгийн дугаар телевизээр цацагдсан даруйд 120 сая хүн түүний дуулж байгаа бичлэгийг YouTube цахим хуудаснаас үзэж, сонирхсон байдаг.
“2009 онд болсон хамгийн содон үйл явдлыг нэрлэ гэвэл би Сюзан Бойлын үзэгчдийг байлдан дагуулсан тэр мөчийг заавал дурдана” хэмээн Опра энэ талаар өгүүлсэн юм.
Энэ үйл явдал болохоос өмнө түүний амьдралд содон, гайхалтай зүйл бараг л тохиолдоггүй байж.
Найман ч хүүхэдтэй Бойлын гэр бүл бага охин Сюзаныгаа хожим нь дэлхий дахиныг гайхашруулсан дуучин болох нь байтугай эсэн мэнд өсөж торнино гэдэгт нь ч эргэлздэг байсан гэдэг. Учир нь Сюзан бүтэлттэй төрснөөс гадна жиндээ ч хүрэхгүй бяцхан амьтан байсан аж.
Тэр тэмцэл дунд өнгөрсөн бага насаа “Би тийм ч нийтэч хүүхэд байгаагүй. Хүмүүстэй танилцаж, дотносох арга эвээ огт олдоггүй байв. Түүгээр барахгүй хэнд ч итгэдэггүй, хэн нэгэнтэй үгш сольвол намайг шоолон инээх байх гэсэн айдаст автсан зожигдуу охин байсан. Харин тэр бүх таагүй байдлаас ангижирахад хөгжим л тусалдаг байв” хэмээн дурслаа.
Мэргэжлийн дуучин болохыг тэр бүх насаараа мөрөөджээ. Гэхдээ ээж нь 2007 онд өөд болоход энэ мөрөөдлөө орхисон байна. “Ганцаардал намайг нөмрөн авах шиг болсон. Ээж минь намайг зорьсон зорилготой байхыг хүсдэг байсан ч телевизийн нэвтрүүлэгт санамсаргүй оролцох хүртлээ би тэр тухай эргэцүүлэн бодох сөхөөгүй болчихсон байсан” хэмээн тэр хэрхэн нэвтрүүлэгт оролцох болсон тухайгаа сонирхууллаа.
Хэдийгээр олон мянган үзэгчдийг алмайруулсан боловч тэр “Авьяаслаг британичууд” нэвтрүүлгийн тэргүүн байрыг шагналыг өөр хүнд алдчихсан. Гэсэн ч энэ байдал түүний урмыг мохоосонгүй. Тэр шилдгүүдийн жагсаалтыг хэдэн арван долоо хоногийн турш тэргүүлсэн цомгоо хэвлүүлсэн юм.
2009 оны арваннэгдүгээр сард “I Dreamed a Dream” нэртэй анхны цомгоо худалдаанд гаргасан нь найман сая хувь борлогдож, бүх цаг үеийн эмэгтэй дуучдын борлуулалтаараа тэргүүлэгч цомгийн амжилтыг эвдэж, түүхэн дээд амжилт тогтоосон байна. Энэ тухайгаа тэр “Цомог маань тийм их амжилт олсонд би бүр мэл гайхсан. Үнэндээ ямар ч гойд зүйлгүй энгийн л бүтээл байсан шүү дээ” гэж ярив.
Дэлхий дахиныг шуугиулсаных нь дараа Сюзаны амьдрал ч, гадаад байдал ч эрс өөрчлөгдсөн. Үүнийгээ тэр “Нэвтрүүлгийн бичлэгт орохоос өмнө амьдрал минь бусдаас ялгарахгүй зүйлгүй, нэгэн хэвийн үргэлжилж байсан. Харин нэвтрүүлгийн дараа гудамжинд тааралдсан огт танихгүй хүн ч надтай мэндэлж, хүндэтгэл үзүүлэх болсон. Энэ бүхэн өөрийгөө мэргэжлийн дуучин болсон мэт санаж, өөртөө итгэлтэй болоход их урам, эрч хүч өгсөн” гэж дурссан.
Өдгөө ч түүнийг хүлээн зөвшөөрөхгүй хүмүүс байсаар л байгаа тул Сюзан одооноос үсчин, гоо сайханч, нүүр будалтын мэргэжилтэн, стилист хөлслөн гадаад үзэмжиндээ анхаарал хандуулах болсон. Үүнийгээ тэрбээр “Миний хуучин хэв маяг Блэкбурны тэнэмэл хүнийхээс тийм ч их дээрдэхгүй. Харин стилистүүдийн маань бүрдүүлсэн шинэ төрх намайг мэргэжлийн дуучин байдалд дөхүүлж, жавхаатай харагдуулж байгаа” хэмээн тайлбарлав.
Хэтэрхий хурдан нэр хүндийн оргилд хүрсэн тэрбээр саяхнаас л цаг наргүй ажилтай атал, олны анхаарлын төвд байдаг оддын байдалдаа дасаж эхэлж байгаа аж. Тэр 2009 онд ядаргаанаас болоод гурван өдрийн турш Лондоны эмнэлэгт хэвтэж эмчлүүлж байсан удаатай. “Ядаргаа гэдэг эрүүл мэндийн байдлаас болоод эцэж тамирдах, ажлын ачааллаас болоод ядрах гэсэн хоёр төрөл байдаг юм байна. Надад ачаалал ихтэй завгүй ажил таалагдаж байгаа. Ажилдаа түүртэж байсан үе надад бий. Гэхдээ одоо бүх юм зүгээр. Өнгөрснөөрөө амьдрах утгагүй шүү дээ” гэж дурслаа.
Нэгэн үе ганцаардаж цорын ганц хүсэл мөрөөдлөөсөө ч татгалзахад хүрч байсан Сюзан одоо зоригтой, хатуужилтай болж өөрчлөгдсөн. Тэр ч байтугай тэр хэзээ ч ганцаардахааргүй болсон тухайгаа “Ээжийн минь сүнс намайг өнөө хэр дагаж байгаа гэдэгт би итгэж байна. магадгүй одоо ч ээж минь энэ өрөөнд зогсон, намайг харж, надаар бахархаж байгаа биз. Хэн нэгэн намайг “Сюзан амжилт хүсье. Зоригтой байгаарай” хэмээн урам хайрлаж байгааг би мэдэрдэг. Мэдээж тэр хүн бол миний ээж” гэв.

Хосгүй дуурийн дуучин

Өнгөрсөн зун “Авьяаслаг америкчууд” нэвтрүүлгийн шүүгч, үзэгчдийг гайхашруулсан нэгэн үйл явдал болсон нь 10 настай охин мэргэжлийн дуучдаас дутахгүй дуурийн дуу дуулсан явдал.
Жэки Еванкогийн алдартан болох анхны алхам 90 хормын бичлэгээс үүдэлтэй. Еванкогийн гэр бүлийнхэн охиныхоо дуулж байгаа бичлэгийг www.youtube.com цахим хуудаснаа энэ оны наймдугаар сард байрлуулсан нь хүмүүсийн анхаарлыг багагүй татаж, түүнийг “Авьяаслаг америкчууд” нэвтрүүлэгт урилгаар оролцох эрх авчирчээ. Түүний бэлдсэн дуугаа дуулж дуусмагц, шүүгч Хови уулга алдан “Бидний хүсэн хүлээж байсан авьяастан, үзэхийг хүсэж байсан тоглолт бол яах аргагүй энэ. Манай нэвтрүүлэгт чам шиг авьяаслаг хүн оролцож байсан түүх үгүй. Чи нэг зүйлийг мэдэх үү? Чи бол жинхэнэ од” гэж байжээ.
Энэ явдлаас ердөө л нэг долоо хоногийн дараа Жэкид таван ч хөгжмийн зохиолч хамтран ажиллах санал тавьж, 16 сая хүн төгсгөлийн шатны шалгаруулалтын нэвтрүүлгийг үзэхээр захиалгаа өгч, үзэгчийнхээ тоогоор нэвтрүүлгийн дээд амжилт тогтоосон байна.
Тавдугаар ангийн сурагч охин хэдийгээр хоёрдугаар байрт шалгарсан боловч шагналаасаа ч илүүтэй алдар хүнд, амжилтыг нэвтрүүлэгт оролцсоноороо олсон. Тэрбээр түүхэн дэх дуурийн хамгийн бяцхан дуучин хэмээн дэлхийн дээд амжилтыг тогтоосон юм. Энэ тухайгаа Еванко “Нэвтрүүлэгт оролцсон минь надад их том туршлага болсон. Би их баяртай байгаа” гэсэн байна.
Жэки өөрийн хоолойг бурхны илгээсэн бэлэг гэдэгт итгэдэг. Тиймээс ч үдэш бүр бурханд “Ийм сайхан хоолой заяасанд тань талархаж байна” хэмээн гурвантаа залбирдаг аж.
Долоо хоног бүрийн хэдэн мянган үзэгчдийн өмнө дуулах хүндхэн ачааг балчирхан биедээ үүрсэн ч нэвтрүүлгийн үеэр тэр огт сандраагүй тухайгаа “Хэдийгээр том тайзнаа гарч байгаа ч үүнтэй эвлэрэхээс өөр аргагүй. Би өөрөө л үүнийг хүссэн учир сандарч тэвдэх зүйл огт байхгүй гэсэн бодол намайг тайвшруулдаг байсан” гэж ярилаа.
“Авьяаслаг америкчууд” нэвтрүүлгийн шилдэг оролцогчдын аялан тоглолтын үеэр тэр хэзээний дуучин шиг микрофоны ард хэвлүүхэн зогсож, дуу дуулж байгаа харагдсан. Тэр ч байтугай тэр цаашид хэнтэй хамтран ажиллах тухайгаа ч төлөвлөөд амжиж. Энэ тухайгаа тэр “Би мөрөөдлийн баг бүрдүүлэн ажиллах болно. Би Жош Гробан, Шарлот Чюрч, Андреа Боселли нартай хамтарна. Харин хамгийн сүүлийнх нь миний хэв маягт төдийлэн нийцэхгүй ч би түүнтэй хамтран ажиллах болно. Тэр хүн бол Лэди Гага” гэжээ.

No comments:

Post a Comment