Monday, January 31, 2011

Надъя Сулеман: Магадгүй бурхан ч үүнийг хийж чадахгүй



Хоёр жилийн өмнө найман ихэр төрүүлж, дэлхий дахины анхаарлыг татсан Надъя Сулеман Опрагийн шоунд дахин зочилжээ. Түүнийг хүүхдүүдээ ашиглан олны анхаарлыг татаж, санхүүгийн бэрхшээлээ шийдэхийг санаархагч хэмээн буруутгах нэгэн байхад 14 хүүхэд өсгөх амаргүй ажлыг ганцаар үүрч буй бүсгүй хэмээн өмөөрөх хүн ч цөөнгүй гарсан. Тиймдээ ч хэвлэл мэдээллийнхэн түүнийг “Хамгийн маргаантай америк бүсгүй” хэмээн цоллосон биз. Өнгөрөгч онд Опраг гэртээ урин 14 хүүхэд асрах хүнд ажлыг хэрхэн амжуулдгаа сонирхуулахдаа “Хүүхдүүдээ хэзээ ч бизнесийн зорилгоор ашиглахгүй, тиймээс ч телевизийн реалити шоунд оролцох саналаас татгалзаад байгаагаа” өгүүлж байсан тэрбээр энэ удаад байраа алдахгүйн тулд байр сууринаас буцаж ч мэдэх хүнд байдалд орчихоод байгаа аж. Тиймээс энэ удаад Опрагийн нэвтрүүлгийн санхүүгийн зөвлөх Сюз Ормоноос зөвлөгөө хүсчээ.
Сюз Ормон: Таны нэрээр хэр их хэмжээний төлбөрийн мэдэгдэл ирээд байгаа вэ? -Би сайн мэдэхгүй байна. Зээл авсан боловч түүнийгээ төлөх хугацаа хэтэрчихсэн, 24 цагийн турш санхүүгийн бэрхшээлээ хэрхэн шийдэх вэ гэдэгт л толгойгоо гашилгаж байна.
-Юуны өмнө та ирсэн төлбөрийн мэдэгдэл бүртэй анхааралтай танилцаж, зарлагаа ангилах хэрэгтэй. Бэлгэнд хэр их мөнгө зарцуулснаа, эсвэл гоо сайхан, дасгалжуулагчид хэр их мөнгө үрсэнээ нягтал. Тэднийг тооцоод үүнээс хойш үр ашиггүй зардлаа багасгаж, мөнгөө хэмнэж сурах хэрэгтэй. Чамайг хүүхдүүдээ хувийн сургуульд сургаж түүндээ сар бүрт 2000 доллар зарцуулдаг гэж сонссон. Үүнийгээ ч хэмнэх хэрэгтэй. Өнгөрөгч зул сарын баяраар зөвхөн тоглоом худалдан авахад 8000 доллар зарлагадсан гэсэн байх аа? -Харин яг энэ тухай бодол л намайг зовоож байна. Би их тэнэг юм аа. Цаг хугацааг ухрааж болдогсон бол би нэг доллар байсан ч хэмнэхийг хичээх байлаа.
-Алдаагаа засах боломж одоо ч байна. Тэр бүх тоглоомоо ebay.com гэх мэт цахим хуудас ашиглан борлуулчих. 100 эсвэл 500 доллар олж болох ч тэднийг зарсан ч танай гэр бүлийн амьдралд огт өөрчлөлт гарахгүй. Тэгэхээр та чухам юунд үргүй зардал гаргадгаа бага ч гэсэн ойлгох болов уу. Бас алхам гишгэм бүрийг тань хүмүүс ажиглаж байгаа тул тэдэнд зөв үлгэр дуурайл үзүүлэх хэрэгтэй. Тэд таныг хэний ч туслалцаагүй 14 хүүхэд асарч байгаа гэдгийг ойлговол хандлага нь өөрчлөгдөх байх. -Гэхдээ бодит амьдралд энэ боломжгүй зүйл л дээ Сюз. Нэг хүн 14 хүүхдийн төлөө зүтгэж, тэднийг асарна гэдэг ямар ч хүний хувьд байж боломгүй зүйл. Магадгүй бурхан ч үүнийг хийж чадахгүй байх.
-Тийм байж мэднэ. Хэмнэлт хийж сурсаны дараа таны хийх зүйл бол мөнгө олох. Таны амьдрал олны анхаарлыг одоо ч татсаар байгаа тул энэ тухайгаа ном бичин хэвлүүлж, телевизийн нэвтрүүлэгт оролцох гэх мэт мөнгө олж болох бүх аргыг жагсаагаад түүнээс боломжтойг нь хэрэгжүүл. -Хүмүүс намайг ойлгохгүй байх вий гэхээс л айж байна.

Сюзийн зөвлөгөөний дараа Опра түүнтэй ярилцлаа.
-Таны тухай анх сонсоход “Хүүхэд гаргах хообийтой эмэгтэй” гэсэн бодол төрж байлаа. Танд зургаан хүүхэд хангалтгүй байсан юм уу? -“Би дахин хүүхэд гаргаж болох уу” гэж асууж байснаа би тод санаж байна. Гэхдээ яах гэж хүүхэд гаргах гэж, тэгэхдээ бүр найман ихэр гаргах гэж тэгтлээ дурласнаа одоо ч гайхдаг.
-Хүн бүр л танаас энэ асуултыг асуухыг хүсдэг байх. Би гурван хүүхэдтэй хүн мэднэ. Тэр хүүхдүүдээ хангалттай халамжилж чадахгүй байна хэмээн санаа зовниж суудаг. Танд тэгж санагддаггүй юу? -Хоёр гар минь багадаж байгааг би хэдийнэ мэдэрсэн.
-Зургаан хүүхэдтэй байхдаа юу? -Би ууган ихрээ сургуульд байхдаа төрүүлсэн юм. Тэгээд амаржсанаас дөрөв хоногийн дараа хичээлдээ сууж билээ. Гэхдээ л миний сэтгэл ханаагүй. Учир нь би бүр бага байхдаа сэтгэл үл ханах гэсэн эмгэг туссан юм л даа. Тиймээс л зургаан хүүхэд надад хангалттай санагдаагүй байх.
-Би уг нь “Та зургаан хүүхдээ зөв хүмүүжүүлж, сайн асарч чадаж байгаа юу” гэж асуусан юм. -Чадаж байгаа.
-Харин үүнд тань Сюз итгэхгүй байгаа юм. -Би хүүхдүүддээ сайн ээж байхын төлөө зүтгэж, өөртөө энэ бүхнийг амжуулж чадна гэдгээ харуулахыг хүсэж байна.
Нөгөөтэйгүүр хүүхдүүд минь хэзээ ч намайг орхихгүй. Тэд минь намайг үргэлж дэмжиж, бас хайрлах болно. Энэ бүхнийг ээж минь надад мэдрүүлээгүй болохоор би олон хүүхэдтэй болохыг хүссэн юм.
-Гэхдээ зургаан хүүхэд хангалттай байгаагүй юү? -Хангалтгүй санагдсан. Юу гээч. Хэдийгээр би одоо 14 хүүхэдтэй болсон ч сэтгэл бүрэн дүүрэн ханахгүй л байна.
-Үр хөврөлийг хэзээ суулгасан юм бэ? -Яг хэдийд гэдгийг нь тодорхой хэлэхгүй аргагүй л дээ. Учир нь тэднийг хөлдөөчихсөн байсан юм. Тэгээд эхний удаад би хоёр ихрийг суулгуулсан боловч бүтэлгүйтсэн. Түүний дараа дахин хоёр ч удаа хоёр ихэр суулгуулаад амжилт олоогүй.
-Үр хөврөл суулгуулах тэр их мөнгийг та хаанаас олсон юм бэ? -Их олон жилийн турш цуглуулсан.
Сюз Ормон: Худалч. Би таны санхүүгийн тухай мэдээллийг шалгасан. Та үр хөврөл суулгуулах мөнгө хүнээс зээлсэн байсан шүү дээ. Та хэзээ ч мөнгө хадгалж байгаагүй. -Тийм ээ, би зээлсэн юм.
-Та хоёрхон хормын өмнө надад мөнгө цуглуулсан гэж худал хэллээ. -Би цуглуулсан. Үлдсэнийг нь хүнээс зээлснэ юм. Би боломжтой бүр аргаа хэрэглэж, үр хөврөл суулгуулах мөнгө олсон. Би яг л ямар нэг зүйлд донтсон хүн шиг л байсан.
-Та хүүхэд төрүүлэх донтой юм уу? -Гэхдээ донтолт гэдэг тухайн өвчтнөөс хамаардаг эмгэг.
-Та хүүхэд төрүүлэх донтой эсэхээ л хэл л дээ. -Өмнө нь тийм байсан. Харин өнөөдөр бол өөрчлөгдсөн. Хүүхдүүд минь намайг эмчилсэн. Бас би өөрөө өөрийгөө анагаасан.
-Өөрийгөө эмчилнэ гэдэг багагүй тэсвэр тэвчээр шаардах зүйл шүү. Ялангуяа аливаа зүйлд донтогсдын хувьд. -Тийм ээ.
-Байрнаасаа салахгүйн тулд юу хийхээр төлөвлөж байна вэ? Таныг сүмд хөл нүцгэн очиж мөргөл үйлдсэн гэж сонссон. -Тийм ээ. Би хөл нүцгэн мөргөл үйлдсэн. Одоо надад тулгараад буй гол бэрхшээл бол бардам зан. Үүнээс болоод л би бусдаас тусламж гуйхаас татгалзаж байна. Гэхдээ мухардалд орсон цагт би л энэ бүхнийг өөрчлөх ёстой тул бурхнаас тусалцаа гуйсан юм. Түүнээс хойш би үдэш бүр залбирдаг болсон. Сүсэг бишрэлтэй болсноор их зүйл өөрчлөгдсөн шүү.
-Их зүйл гэдэг нь чухам юу вэ? -Би газраа зарсан.
-Газраа зараад хэр их мөнгө олсон бэ? -Бараг 1500 доллар болсон. Түүгээрээ хоол хүнс аваад л таарсан. Бас удалгүй барменаар ажиллах санал ирж, хоёр цаг ажиллаад л 1000 долларын хөлс авсан. Гэхдээ би согтууруулах ундаа бараг хэрэглэдэггүй, шар айрагны бөглөө ч мулталж үзээгүй нэгэн. Гэхдээ л сайн ажилласан гээд шагнуулсан шүү.
-Барменээр гэнэ ээ? -Түүнээс хойш надад ажил хийх боломж байгаа юм байна гэдгийг ойлгосон. Одоо аюулгүй байдлын менежерээр ажиллах хүсэлтээ хэд хэдэн байгууллагад илгээгээд байгаа.
-Гэхдээ чи бусдаас тусламж гуйж болдоггүй юм уу? Сюз Ормон: Надъя аль ч сүмд хандсан сард хамгийн багадаа 300 долларын тэтгэлэг авна. Эсвэл чи өөрийн үүрэг хариуцлагаа бусдад үүрүүлнэ гэж санаа зовоод байгаа юм уу? -Тэртэй тэргүй хүмүүс намайг буруутгадаг. Тиймээс өөрийн хариуцлагаа бусдад үүрүүлбэл тэд бүр намайг үзэн ядах болно шүү дээ.
-Гэхдээ тэдний үзэн ядах эсэх нь хэнд хамаатай юм бэ. -Сюз та Надъягаас өөр юу хүсэж байна вэ? Сюз Ормон: Энд нэг л зүйл байна. Бид 14 бяцхан ходоод тэжээж, асарч хамгаалах тухай асуудал яриад байна. Гэтэл өнөөдөр тэр ганцхан л хүүхэд асрагчтай хамжин 14 хүүхэд асарч байна. Түүнчлэн тэдний хүүхдүүд дунд дауны синдромтой хүүхэд ч бий. Энэ чинь 14 эрүүл хүүхэд асрахтай зүйрлүүлэх аргагүй хүнд алба. -Уг нь ууган ихрүүд маань надад тусалж болно л доо. Гэхдээ би тэднийгээ бага насаа хүүхэд асрахад зориулаасай, эцэг эхчүүдийн хүнд ачааг ийм жаахнаасаа битгий үүрээсэй гэж боддог юм.
-Тэр ч сайн хэрэг шүү. Би урьд шөнө таны тухай эргэцүүллээ. Тэгээд 14 хүүхэд өсгөнө гэдэг санаанд ч оромгүй зүйл гэдгээс өөр зүйл бодогдсонгүй. -Тийм ээ. Их хэцүү шүү.
Сюз Ормон: Гэхдээ л тэр үүнийг хийж байна. -Миний хувьд бол энэ байж боломгүй явдал. -Та намайг 40 хүрэхгүй жинтэй атал дауны синдромтой таван настай хүүгээ асарч, хүзүүн дээрээ суулгачихаад шатаар өгсөж, уруудан, усанд оруулж, живхийг нь сольж байхыг харсан бол ч…
-Одоо ихрүүдийн чинь бие сайн байгаа юу? -Тэд маш сайн байгаа.
-Чи хүүхдүүдийнхээ нэрийг нэг бүрчлэн мэдэх үү? -(инээв) Мэдэлгүй яах вэ.
-Ууган хүүхэд чинь хэдэн настай вэ? -Долоон настай.
-Зургаан хүүхэдтэй байснаа нэг л өдөр 14 хүүхэдтэй болох ямар санагддаг вэ? -Үнэндээ гурван томыг нь асрах 11 хүүхэд асарснаас 10 дахин хэцүү байдаг. Тэд нэг насны зөрүүтэй юм. Тиймээс яг л муур нохой шиг тэрсэлддэг.
-Хэрэв танд цаг хугацааг ухрах боломж олдвол гаргасан шийдвэрээ өөрчлөх байсан уу?
-Хүүхдүүд минь бүгдээрээ эрүүл энх өсөж торниж байна. Бас тэдэнд ямар ч тохиолдолд хайрлаж халамжлах ээж нь байна.
-Асуултад хариул л даа, Надъя.
-Надад шийдвэр гаргах боломж дахин олдсон бол ихрүүд минь энэ хорвоод мэндлэхгүй байсан. Гэхдээ мэдээж би тэдэндээ хайртай. Тэднийхээ төлөө юуг ч хийхэд бэлэн байна. Гэхдээ өнөөдрийн эрүүл саруул ухаанаар шийдвэр гаргах боломж олдсон бол “Эмч ээ надад хүүхэд төрүүлэх боломж бий юү” гэж асуухгүй л байсан.

No comments:

Post a Comment