Sunday, March 27, 2011

Мэтт Дэймон: Уруудаж доройтох зам их олон


Холливудын жүжигчдээс хамгийн нууцлаг нь Мэтт Дэймон. Та түүний ярилцлагыг нэр хүндтэй сэтгүүлүүдээс ч олж харахгүй л болов уу. “Оскар”-ын шагнал хүртэж, “People” сэтгүүлийнхний гаргасан санал асуулгаар хамгийн дур булаам эрчүүдийн нэгт тооцогдож байсан тэрбээр Пирс Морганы нэвтрүүлэгт оролцжээ.
-Холливудын хамгийн нууцлаг хүн бол Мэтт Дэмон. Гэхдээ тэр өнөөдөр илэн далангуй ярилцана гэдгээ амласан. Таныг улс төрийн тухай ярилцах дуртай гэж сонссон. Тиймээс энэ сэдвээр яриагаа эхэлье гэж бодлоо. Ерөнхийлөгч орон нутгийн байдалтай танилцаж байгаа нь танд ямар санагдаж байна вэ. Та түүнийг дэмждэг үү? -Үгүй ээ.
-Үгүй гэнэ ээ? -Тэр өөрийн бүрэн эрхийн тухай ташаа ойлголттой явдаг юм шиг санагддаг. Тэр маш олон зүйлийн хөгжлийг хойш нь татсан шүү дээ. Зөвхөн боловсролын салбарт гаргасан шийдвэрийг нь харахад л энэ бүхэн ойлгомжтой. Боловсролын тогтолцооны гажигаас болоод бид хүүхдүүдийг туршилтын туулай болгож, бодох, төсөөлөх чадварыг нь механикаар суулгаж байна. Тэгэхээр бид тэдэнд аливааг зааж сурган хүмүүжүүлэх биш, сургуультай амьтан шиг болгож бэлтгээд байна гэсэн үг.
-Дэлхий нийтийг хамарсан санхүүгийн хямралд хамги йн их өртсөн хүмүүс нь америкчууд. Хэдийнэ хямралын ард гарчихсан ч банкнийхан биднийг хүнд байдлаас өндийлгөхийг хүсэхгүй байна. Учир нь энэ бүхний үр дагавар нь тэдэнд ашигтай байх шиг. -Яг үнэн.
-Та Америк ирээдүйд сайхан болно гэдэгт итгэлгүй байх шиг. -Угтаа би их өөдрөг хүн. Харин оросууд “Урт насалж чадаагүй гутранги үзэлтэн дараа төрөлдөө өөдрөг нэгэн болж төрдөг” гэдэг юм билээ. Тийм ээ, миний урам бага зэрэг хугарч л байна. Уг нь эх орныхоо ирээдүйн тухай би их сайхан төсөөлөлтэй байсан.
-Та нэгэнтээ сенаторын дүрд тоглож байсан. Хойшдоо улс төрд хүч сорих бодол бий юү? -Үгүй дээ. Тэр тухай огт бодож байсангүй.
-Яагаад? -Би улс төр сонирхлыг минь үнэхээр их татдаг. Хүн бүр өөрийн гэсэн үзэл бодол, байр суурьтай байх ёстой гэж үзэгчдийн нэг нь би. Тиймээс бүх хүний, тэр дундаа надаас санал зөрж байгаа хүмүүсийн үзэл бодол миний анхаарлыг эрхгүй татдаг. Бусадтай үзэл бодлынхоо тухай яриа өрнүүлэхэд их зүйлийг сурч авдаг юм. Хэдийгээр би сав л хийвэл улс төрийн тухай ярианы сэдвээ хазайлгачихдаг ч улс төрч болохыг хүсэгчдийн нэг биш. Учир нь би өөрийн ажилдаа хамгаас илүү дуртай.
-“Хянах хороо” хэмээх таны шинэ бүтээлд гардаг шиг охидынхоо хувийн асуудалд хөндлөнгөөс оролцож болдог байсан бол та түүнийгээ ашиглах уу? -Энэ хорвоо дээр хайр сэтгэлийн асуудлыг хянаж, хөндлөнгөөс шийдвэр гаргаж болдоггүй юм. Дөрвөн охинтой байна гэдэг сайхан, бас хөгжилтэй шүү. Тэднийхээ энэ ертөнцтэй хэрхэн танилцаж буйг нь харах сайхан байдаг юм.
-Таныг кино ертөнцөд хөл тавиад удаагүй байхад Жорж Клуни зөвлөгөө өгч байсан гэсэн. Харин түүнд амжилтад хүрэхэд тус болох эл нууцыг Пол Ньюмэн хэлсэн гэдэг. -Тийм ээ.
-Тэр чухам юу гэж хэлсэн юм бэ? -Түүнтэй танилцсан өдөр л надад бүхнийг дотроо нуух хэрэггүй гэж зөвлөж байсан.Тэр нь маш үнэтэй зөвлөгөө байсан шүү.
-Кино урлагт хүч сорих болсноос хойш өнөөг хүртэл явсан замаа харахад “Би үүний төлөө л амьдарсан юм байна” гэж хэлмээр санагдах үе гардаг уу? -Ажлын тухайд уу? Тийм шүү. Би энэ салбарт л зүтгэх ёстой байсан гэсэн бодол надаас огт салдаггүй. “Good Will Hunting” кинонд тоглохын өмнөхөн хэн нэгэн надад “Чи амжилтад хүрнэ ээ. Алдартай нэгэн болно гэдгийг чинь би сайн мэдэж байна” гэж билээ. Гэхдээ би кино урлагт хайртай учир л өнөөдрийн өндөрлөгт хүрсэн гэж боддог. Би хэдхэн сарын өмнө 40 нас хүрсэн. Төрсөн өдрийн баяраа тэмдэглэн гэр бүлийнхэн, найз нөхөдтэйгөө оройн хоол идэж байхдаа “Дэлхий дээрх хамгийн азтай хүн нь би байх” гэж хэлсэн.
-Та яагаад тэгж боддог юм бэ? -Би гайхалтай сайн эхнэртэй, бас сайхан гэр бүлтэй, хамгийн хөөрхөн хүүхдүүдтэй. Бас дуртай ажлаа хийж байна. Хамт ажилладаг хүмүүс минь ч надад урам, сэтгэлийн дэм өгдөг. Тиймээс одоо зөвхөн өөрийн эрүүл мэнддээ анхаарч, энэ сайхан жаргалыг илүү урт удаан амтлахыг хүсэж байна.
-Жүжигчин Чарли Шиний тухай сонсоод цочирдов уу? -Тэгэлгүй яах вэ. Ямар ч үед бусдын төлөө цаг зав гаргах хэрэгтэй гэж би боддог. Хүнд зовох цаг ямар ч үед гарч болно шүү дээ. Амжилтад хүрэх, сайн сайханд хүрэх хэцүү байдаг бол уруудаж, доройтох зам маш олон. Тэдний нэг нь ч сайн сайхнаар төгсдөггүй нь бүр ч харамсалтай.
-Охидын чинь нэг нь жүжигчин болохыг хүсвэл та дэмжих үү? -Үгүй дээ. Аав, ээж хоёр минь намайг урлагийн хүн болно гэж зүтгэхэд дэмжээгүй. Гэхдээ бас хориогүй. Харин 16 насандаа бие дааж амьдрал зохионо гэхэд л дургүйцсэн. Гэсэн ч би өөрийнхөөрөө зүтгэсээр Нью-Йорк хотноо ирж, жижиг театруудад ажилладаг байлаа.
Гэхдээ тэр үеэ эргээд бодохоор жижигхэн биедээ баймгүй их зориг гаргаж, өсвөр насны хүүхэд атал том хүний амьдралаар амьдарч байж дээ гэж бодогддог. Би 16 настай харин Бен Аффлек 14 настай байсан юм. Бид хоёр Нью-Йорк руу явах автобусанд сууж, орон нутгаар аялан тоглох бүрэлдэхүүнд орж, туслахаас жүжигчин хүртэл ажилладаг байлаа.
Тиймээс охидодоо “Шийдвэр гаргах гэж яарсаны хэрэггүй. Өсвөр нас гэдэг найз нөхөдтэйгө уулзаж, хөгжилдөх үе юм. Мэргэжилт гэдэг тороор өөрийгөө хорих хэрэггүй” гэж зөвлөнө дөө.
-Таныг супер оддоос хамгийн энгийн нь гэж хүмүүс ярьдаг. -Супер од оо? Намайг тэгж хэлсэн тань их инээдтэй сонсогдож байна.
-Утгагүй санагдаж байна гэж үү? -Миний хувьд бол утгагүй сонсогдож байна.
-Учир нь та бол Мэтт Дэймон. Бусдын л адил жирийн хүн гэж үү? -Тийм ээ.
-Та яаж ийм энгийн байдаг юм бэ? -Энэ асуултад Жорж Клуни их сайхан хариулт өгч байсныг санаж байна. Бид “Oceans” киноны тухай ярилцлага өгч байсан юм л даа. Харин тэр сэтгүүлчийн “Та хэрхэн энгийн байдаг юм бэ?” гэсэн асулутад “Би бусад хүмүүсийн хийдгийг л хийдэг” гэж хариулж б юм.
-Холливудынхны гэрлэлт тийм ч амжилттай байдаггүй. Харин та хэрхэн гэр бүлээ ийм сайхан авч явж байна аа? -Бид Холливудад амьдардаггүй шүү дээ. Бид Нью-Йоркт байдаг. (инээв) Энэ хэтэрхий хувийнэ чанартай асуулт байх шиг байна. Тэгээд ч хүмүүс гэртээ сайхан амарч байхад нь би гэр бүлийн зөвлөгөө өгч тухыг нь алдагдуулмааргүй байна. Би бүхнийг эхнэрийнхээ төлөө л зориулдаг. Нууц нь ердөө л тэр.
-Та хэр сайн хамтран амьдрагч вэ? -Би өөрийгөө сайн хань гэж бодохгүй байна шүү. Би тун яхир хүн.
-Тэгэхээр та их олон дүрэм журам баримтлагч уу? -Тийм ээ.
-Тэгсэн атал та эхнэрээсээ холддоггүй, өөр хотод зураг авахуулж байхдаа хамт явдаг гэсэн. -Тийм ээ. Бид удаан хугацаагаар тусдаа байж үзээгүй. Хамгийн ихдээ хагас сар болж байсан байх. Би хүүхдүүдээсээ хол байхыг хүсдэггүй.

No comments:

Post a Comment