Tuesday, May 3, 2011

Саймон Коуэлл: Франкштейн болчихсон юм шиг санагдах юм


“Бардам, их зантай атлаа үнэ цэнэтэй” гэсэн тодотголоор нь америкчууд түүнийг андахгүй. “Авьяаслаг америкчууд”, “Америкийн шүтээн”, “X Factor” тэмцээний шүүгч Саймон Коуэллээс ихэнх оролцогч эмээдэг. Харин тэр юунаас эмээдэг бол. Энэ тухай болон түүнийг “Америкийн шүтээн” нэвтрүүлгээ яагаад орхих болсон гээд олон сонирхолтой асуултад хариу авахаар Пирс Морган түүнийг нэвтрүүлэгтээ урьжээ.

-Намайг телевизэд хөтөлсөн хүн бол яах аргагүй Саймон Коуэлл. Тиймээс ч бид өмнө таны хэзээ сонсож, уншиж байгаагүй зүйлсийн тухай ярилцах гэж байна. Соймон Коуэллийг олон хүн “Америкийн шүтээн” нэвтрүүлгийн шүүгч гэдгээр нь мэднэ. -Энэ гайхалтай биш гэж үү?
-Миний үгийг таслахгүй байж болох уу? -За за тэгвэл нэвтрүүлгээ дахиад эхэлье.
-Энэ таны студи биш, миний нэвтрүүлэг шүү. -Дуугаа өндөрсгөх хэрэггүй ээ. Дахиад нэг эхэлчихье. Гурав, хоёр, нэг.
-Та мангасуудыг бэлтгэдэг гэдгээ мэдэх үү. Таныг байгаагүйсэн бол би өдийд энд сууж байхгүй байсан. -Намайг мессеж бичсэний дараа телевизэд ажиллахаар шийдсэн гэж үү. Тэр чинь нэг жилийн өмнө байх аа.
-Үгүй ээ. Түүнээс ч өмнө телевизийн сэтгүүлч болохоор шийдсэн. “Авьяаслаг америкчууд” шоу ид шуугиан тарьж байх үед та надад шүүгчээр ажиллах санал тавьж байсныг би огт мартдаггүй. Тэр үед хэн ч намайг таньдаггүй, мэдэггүй байсан хэдий ч та надад боломж олгосон. Эхний хэдэн нэвтрүүлгийн дараа та над руу мессеж бичиж, “Франкштейн болчихсон юм шиг л санагдах юм” гэсэн. -Тэр үнэн шүү. Яг л мангас шиг.
-Та анх нэвтрүүлгүүдээ Их Британид цацсан. Яагаад заавал америкийн шүтээнийг эрсэн юм бэ. Эндэхийнхэн юугаараа ялгаатай вэ? -Яг нэвтрүүлгийн гүнд нь орохгүй бол нарийн ялгааг нь ойлгохгүй л дээ. Би өөрөө ч үгээр илэрхийлж чадахгүй байна. Үзэгчид ч энэ ялгааг анзаардаггүй байх.
-“X factor”, “Америкийн шүтээн” хоёр юугаараа ялгаатай юм бэ? -“X factor”-ийн оролцогчид 12 настай байж болно. Эсвэл бүр түүнээс ч хөгшин байхыг зөвшөөрдөг. Энэ нэвтрүүлгийн оролцогчдод насны хязгаар гэж үгүй. Бид бүр нэг удаа 100 настай оролцогчийг хүлээн авч байсан. Бас оролцогчдын хувьд нэг хүн, эсвэл хамтлаг, бүр бүлгээрээ оролцсон ч болно. Түүнчлэн шүүгчдийн хувьд зөвхөн үнэлгээ тавиад зогсохгүй зөвлөх, багш нь болдгоороо “Америкийн шүтээн”-ээс ялгаатай.
-Таны нэвтрүүлэг Их Британид богино хугацаанд их зүйлийг өөрчилсөн. Бүр “Америкийн шүтээн”-ий гаргаагүй амжилтыг үзүүлсэн. Америкт “X factor” нэвтрүүлгийг явуулах бодол бий юү? -Энэ нэвтрүүлэг “Америкийн шүтээн”-ээс их өөр. Өөрийн гэсэн өвөрмөц онцлогтой. Би нэг удаа Шотландад хийж үзсэн юм. Одоогоос хоёр жилийн өмнө юм байна. Нэвтрүүлгийн хувьд ялгаагүй л ширээний ард гурван шүүгч сууж, оролцогчид авьяасаа сонирхуулах жишгээр үргэлжилсэн. Гэхдээ тэнд огт амжилт олоогүй. Тиймээс би тэр даруй нэвтрүүлгээ хаасан даа. Тиймээс би дахин ийм оролдлого хийхгүй гэж бодож байна. Энэ бол хэтэрхий аз туршсан, үргүй зардал гаргасан явдал гэдгийг тэгэхэд бүрэн ухаарсан учраас тэр.
-Нэвтрүүлгийн тань гол зорилго юу вэ? -Амьдралдаа хэзээ ч тайзан дээр гарч байгаагүй хүмүүсийн анхны тоглолтыг хийх нь бидний гол зорилго. Тиймээс нэвтрүүлгийн зураг авалт бүрт 3000-4000 оролцогч цуглачихсан, шуугилдаж байдаг. Энэ нь тухайн нөхцөл байдлыг сонирхолтой болгодог ч олон хүн үүнийг жинхэнэ гамшиг гэж боддог юм билээ. Хэрэв та Даниел Жонсоны клипийг үзсэн бол миний зорилго хэрхэн биеллээ олж байгааг ойлгох болно. Тэр жирийн л нэг иргэн байсан бол одоо уран бүтээлч бүр дуулиан дэгдээж, олны анхаарлыг татсан нэгэн болж хувираад байна.
-Та анх харсан даруйдаа л оролцогчдоо дуучин болж чадах уу үгүй юү гэдгийг тодорхойлж чаддаг уу? -Оролцогчдоо сая сая үзэгчдийн анхаарлыг татсан тоглолт үзүүлж чаддаг нэгэн болгохыг л бид хүсдэг. Тиймээс бид юун түрүүнд барианд хэрхэн хүрэх вэ гэдгийг нь чухалчихдаг. Үзэгчдийн байлдан дагуулах чадвар. Энэ бол хамгийн чухал хүчин зүйл. Хэчнээн авьяастай ч үзэгчдийг байлдан дагуулах чадваргүй гэсэн шалтгаанаар бид их олон, магадгүй хэдэн мянган удаа “Тэнцэхгүй” гэсэн хариултыг өгсөн байх.
-Хэн ч мэдэхгүй нэгнийг дуучин болгож, өөрийн хөрөнгөөр тоглолтыг нь зохион байгуулна гэдэг их аз туршсан хэрэг. Олон хүн таныг хөрөнгөө багтааж ядсан нэгэн гэж үздэг болсон. Та яагаад ийм зүйл хийдэг юм бэ? -Би их хөрөнгө цуглуулсан хүн. Та ч үүнийг мэднэ. Бас их хөрөнгө зарлагаддаг. Үүнийг өнгөрсөн есөн жилийн турш хийсэн ажил маань харуулах байх. Гэхдээ би хөрөнгөө багтааж ядсандаа биш, продюссер гэдэг миний хамгийн дуртай ажил болохоор л үүнийг хийдэг юм.
-Их хөрөнгө төлсний эцэст хэнд ч хэрэггүй сармагчинд зарцуулснаа мэдэх хамгийн гунигтай хэрэг байх, тийм үү? -Тийм шүү. Гэхдээ би тэр тухай удаан бодож өөрийгөө шаналгадаггүй.
-Үгүй дээ. Миний хэлэх гэсэн санаа бол та заримдаа өөрийгөө ч удирдах чадваргүй болсон харагддаг. Та яг л амьтны хүрээлэн дэх сармагчин аашилж байгаа харагддаг. Гэхдээ хамгийн ухаантай сармагчин нь л даа. -Би хэзээ ч хэлэх ёсгүй үг сонсчих шиг боллоо.
-Харин би хэлэх ёстой гэж бодож байна. Та яг л сармагчин шиг аашилдаг шүү дээ. -За яах вэ би сармагчин болъё.
-Миний хэлэх гэсэн санааг та ойлгож байгаа шүү дээ. Та “Авьаслаг америкчууд”, “X Factor”, “Авьяаслаг британичууд”-ыг шүүж байх үедээ удирдлагаа алддаггүй. Харин “Америкийн шүтээн”-ийг шүүж байхдаа их хачин авир гаргаад байдаг. -Тэр чинь л надад тулгардаг гол бэрхшээл байсан юм. Миний хувийн зан араншин дэндүү их гарчихдаг болохоор “Америкийн шүтээн”-ийг шүүх надад анхнаасаа огт таалагдаагүй. Гэхдээ үүнд нэвтрүүлгийнхний буруу байхгүй л дээ. Би өөрөө л арай өөр зүйл харуулахыг хичээдэг байсан болов уу.
-Таны дэлхийн хэмжээний од болгосон нэвтрүүлгийг орхих мөчид ямар сэтгэгдэл төрж байсан бэ? -Миний сэтгэл их шаналсан шүү. Би тэгнэ гэж огт бодоогүй. Сайхан дурсамж бүхнийг минь шингээсэн нэвтрүүлгээ орхиход сэтгэл их өвдсөн. Их олон хүн “Нэвтрүүлгээ хөндлөнгөөс үзэж суухад ямар байна вэ” гэж асуусан. Харин би тэр бүрийд “Би одоо ч нэвтрүүлгийнхээ нэг хэсэг байсаар л байгаа” гэж хариулдаг. Келли Кларксоныг нийтэд танилцуулж, Керри Андервуд студид орж байсан гээд л энэ нэвтрүүлгийг амжилтад хүргэсэн их олон мөчийг би бүтээлцсэн. Тиймээс би одоо ч энэ шоуны салшгүй нэг хэсэг хэвээр. Тиймээс хааяа нэвтрүүлгээ үзэж байгаа.
-Тэр шөнө нулимс унагасан уу? -Унагасан.

No comments:

Post a Comment