Thursday, December 1, 2011

А.Тоёода: Би жилд 200 машин сольдог


“Toyota Motor” компанийн буруугаас Америкийн нэгэн гэр бүлийн дөрвөн хүн нас барсан эмгэнэлтэй явдал саяхан гарсан. Доголдолтой машин борлуулсныхаа төлөө уучлал гуйж, тайлбар хийхээр тус компанийн захирал Акио Тоёода АНУ-д очжээ. Түүнийг конгрессийн гишүүдтэй уулсаных нь дараа Ларри Кинг нэвтрүүлгийнхээ зочноор урьсан аж. 

-Таныг англи хэлээр илтгэл тавьж байхыг чинь харсан. Өнөөдөр яагаад орчуулагчтай ирсэн юм бэ?
-Учир нь энэ бол хэрэглэгчдийнхээ итгэлийг дахин олж авах хамгийн сайхан боломж. Тиймээс би энэ удаад ямар нэгэн алдаа гаргамааргүй байна. Тиймээс л би яриагаа хэлмэрчлүүлэхийг хүссэн юм.
-Бас эх хэлээ хүндэлж байгаагийн нэг шинж байх, тийм үү. Өнөөдөр таны хувьд хүнд өдөр байв уу? 
-Үнэнийг хэлэхэд тун хүнд өдөр байлаа. Конгрессийн гишүүдтэй уулзахаар багагүй бэлтгэл хийсэн боловч, өөртөө төдийлэн итгэлгүй байлаа. Харин манай түнш байгууллагууд, худалдан авагч, хувьцаа эзэмшигч, ажилчид гээд бүхий л хүн намайг дэмжсэн. Тэр нь надад багагүй түлхэц боллоо.
-Конгрессын гишүүд Танд шударга бус хандсан юм шиг санагдаж байна уу? 
-Шударга байсан эсэхийг би сайн мэдэхгүй байна. Би анх удаа л ийм зүйлтэй нүүр тулж байна. Ямартай ч би хүмүүсийн мэдэхийг хүссэн бүх асуултад хариу өгсөн. Цаашдаа ч хүмүүс биднийг ойлготол энэ яриа, илтгэлээ үргэлжлүүлсээр байх болно.
-Энэ явдлыг өвөө тань юу гэж дүгнэх байсан бол? 
-Өвөө минь надад “Худалдан авагчдынхаа итгэлийг дахин олохыг хичээ. Хэрэв чи байгууллагаа сайн удирдаж, шаргуу ажиллавал бид хэрэглэгчдээ эргүүлж чадна” хэмээн зөвлөх байсан байх даа. Түүнийг бидэнд урам зориг хайрлах байсан гэдэгт би итгэлтэй байна.
-Та компанийнхаа нэрийн өмнөөс бүхий л автомашины жолооч нараас уучлал гуйсан. Харин Таныг үнэн сэтгэлээсээ харамсахгүй байна хэмээн конгрессын хэд хэдэн гишүүн үзэж байна. Үнэндээ Та болж өнгөрсөн бүхнийг хэрхэн  хүлээн авч байна вэ? 
-Миний нэрээр үйлдвэрлэж байгаа бүтээгдэхүүнд сэтгэл дундуур байна гэдэг надад үл итгэж байгаагаас өөрцгүй. Үүнийг үгээр тайлбарлах амаргүй л дээ. Тиймээс л хүмүүс намайг дүр эсгэж байна гэж бодоод байх шиг байна. Харамсалтай нь би сэтгэл хөдлөлөө илэрхийлэх чадвар муутай хүн юм.
-Машиных нь хурдны системийн удирдлага алдагдсанаас гэр бүлийнхээ дөрвөн гишүүнийг алдсан Сэйлорын гэр бүлийнхнээс онцолж уучлал гуйсныг тань мэднэ. Тэд биднийг зурагтаар үзэж байгаа. Хамгийн дотно хүмүүсээ алдсан тэдэнд хандаж нэмж хэлэх зүйл бий юү?
-“Toyota”-гийн бүтээгдэхүүнээс болж гэр бүлийнхээ гишүүдийг алдсан тэдэнд хандаж, чи сэтгэлийн угаас эмгэнэж байгаагаа дахин илэрхийлье. Би тэдний төлөө өдөр бүр залбирах болно.
-Яг үнэндээ энэ бүхэнд хэн буруутай юм бэ. Инженерүүд үү? 
-Бид илүү сайн машин, бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэхийг зорилгоо болгодог. Та яг хэн, хаана, хэрхэн алдаа гаргасныг мэдэхийг хүсээд байх шиг байна. Манай үйлдвэрүүд энд тэндгүй бий. Бид хэрэглэгчдэд зориулан 70 жилийн турш чанартай тээврийн хэрэгсэл бүтээсэн.
Бизнесийн хөгжил хурдасч, өргөжихийн хэрээр манай салбарт боловсон хүчний хомсдол бий болж байна. Энэ бол алдаа гарахад нөлөөлсөн эхний хүчин зүйл.
Хоёрт гэвэл “Toyota” бол үйлдвэр. Харамсалтай нь зарим хүн биднийг мөнгө үйлдвэрлэгч хэмээн дүгнэдэг юм. Манай байгууллагат энэ осол гаргахад хүргэсэн хүчин зүйл, эсвэл хүмүүс байгааг үгүйсгэх аргагүй.
Би өнгөрсөн жилийн долдугаар сард ажлаа хүлээн авсныхаа дараа ажилчдадаа “Бид хэрэглэгчид таашаахуйц, илүү сайн тээврийн хэрэгсэл үйлдвэрлэх ёстой” хэмээн уриалсан.
Үүнийгээ ч бид биелүүлсэн. Бид яг хаана алдсанаа мэдэхийг үнэхээр их хүсэж байна.
-Танай компани найм гаруй сая машинаа эргүүлэн татсан. Харин аль хэдийнэ борлогдчихсон машинаа хэрхэх вэ?
-Юуны өмнө хэрэглэгчдэдээ “Toyota”-ийн бүтээгдэхүүн аюулгүй гэдгийг сануулмаар байна. Ослын шалтгаан нь цахилгаан хуваарилагчийн доголдол байсныг манай инженерүүд тогтоосон. Тэд энэ асуудлыг шийдэхээр шаргуу ажиллаж байгаа гэдгийг америкчуудад дуулгамаар байна. Бид алдаагаа засахаар амрах ч завгүй зүтгэж байгаа.
Машины эвдрэл хэрэглэгчийн хэрхэн машин жолооддог онцлогоос хамаардаг болохыг бид тогтоосон. Тиймээс хойшид хэрэглэгдээсээ санал авч, загваруудаа сайжруулж байхаар болсон. Үүнд л анхаарлаа төвлөрүүлэх бодолтой байна.
-Маргааш машин худалдан авах гэж байгаа хэрэглэгчдэд Та “Toyota”-ийн бүтээгдэхүүн ямар ч аюулгүй гэдгийг  итгэлтэйгээр хэлж чадах уу? 
-Чадна. Би дээр энэ тухай ярьсан. Бид хэрэглэгчдийн аюулгүй байдлыг хангахын тулд борлуулагч болон хэрэглэгчидтэй илүү нягт холбоотой ажиллахыг зорьж байна.
-Эргүүлэн татаагүй машин худалдаалагдаж байвал аюулгүй гэж ойлгож болох уу? 
-Доголдолтой үйлдвэрлэгдсэн байж болзошгүй бүхий л тээврийн хэрэгслийн тоормосны төхөөрөмжийг шинээр суурилуулсан. Би инженер биш л дээ. Гэхдээ инженерүүддээ хэрэглэгчдийн тав тух, аулгүй байдлын хангасан шинэ төхөөрөмж суулгахыг сануулсан.
-Та инженерүүдээ хэрхэн шийтгэсэн бэ? 
-Би хэнийг ч шийтгээгүй. Би чинь удирдах зөвлөлийн дарга хүн. Тиймээс хариуцлагыг өөрөө үүрэх ёстой.
-“Toyota” компани хохирогчдын эмнэлгийн болон оршуулгын зардал гэх мэтийг гаргах уу? 
-Бид хуулийн дагуу шийдвэр гарсны дараа энэ асуудлыг шийдэхээр төлөвлөж байна.
-Япончууд “Таныг болсон явдалд дүгнэлт хийхгүйгээр үл барам дараагийн алхмуудаа хийхдээ хэт хойрго хандаж байна” гэж шүүмжилж байгаа. Үүнийг хэрхэн хүлээн авч байна вэ? 
-Би одоо ч өнгөрсөн бүхэнд дүгнэлт хийсээр сууна. Бид үүнээс илүү шуурхай ажиллах ёстой гэдгээ мэдэж байгаа. Харамсалтай нь тэгэх боломж хомс байна. Намайг энэ компанийг удирдах болсноос хойш дэлхий даяар олон арван салбар нээгдсэн. Тиймээс тэр бүх салбарт очиж, орон нутгийн иргэд, худалдан авагчдаас биечлэн уучлал гуйна гэдэг тун амаргүй байна. Энэ нь зарим хэрэглэгчдэд хүндэтгэлтэй хандаагүй мэт санагдаж, бухимдуулж байгаа болов уу. Үүнийхээ төлөө хэрэглэгчдээсээ хүлцэл өчье.
-Энэ явдлын дараа “Toyota” компани дахин хөл дээрээ босох болов уу? 
-Чадна. Одоо бол манай ажилчид нэгэн зорилгоор баг болон хамтран ажиллаж байгаа. Бид хэрэглэгчдийн аюулгүй байдлыг нэгдүгээрт тавьж, байгууллагаа дахин хүчирхэг болгохын төлөө мэрийж байна.
Бидний гол зорилго бол хэрэглэгчдийн таашаалд нийцсэн сайн бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэх. Цаашдаа бид хэрэглэгчидтэйгээ хамтран ажиллаж, бүтээгдэхүүнийхээ аюулгүй байдлыг тэдэнтэй зөвлөн, ярилцсаны үндсэн дээр сайжруулах тул худалдан авагчид манай машиныг сонгох байх. Эцэст нь хэлэхэд бид маш шургуу ажиллаж байгаагаа онцолмоор байна.
-Таны бодлоор энэ явдалд Япончуудын онцлог нөлөөлсөн үү? 
-Япончуудын онцлог оо? Үгүй дээ. Бид энэ явдлаас их зүйлийг суралцлаа. Бидэнд өнгөрснөө эргэн харж, өөрсдийгөө дүгнэх боломж олгосон. Бид хэрэглэгчдийнхээ итгэлийг дахин олно гэдэгтээ итгэлтэй байна. Энэ бүхэнд япон хүний онцлог ямар ч хамаагүй гэж бодож байна.
-Таныг тун бүрэг хүн гэдгийг олонх хүн мэднэ. Манай нэвтрүүлэгт оролцох амаргүй байв уу? 
-Үнэнийг хэлэхэд Ларри, “Toyota”-г төлөөлж үг хэлэх ёстой хүн болохоор танай нэвтрүүлэгт оролцлоо. Би тээврийн хэрэгсэл, машин бүрийг өөрийн гэсэн онцлог, шинжтэй гэж үздэг. Тиймээс би цаашдаа аль ч улс гүрний хэрэглэгчдийн зөвлөгөөг сонсож, түүнийг ажил хэрэг болгодог зарчмыг баримтлах бодолтой байна.
-Та ямар загварын машин унадаг вэ? 
-Тэр гэж тодорхой хэлэх аргагүй. Би дунджаар жилд 200 загварын машин сольдог. Тиймээс энэ асуултад тодорхой хариулах боломжгүй байна. Би машины хорхойтон байгаа юм.

No comments:

Post a Comment