Sunday, February 12, 2012

Рон Пол: Миний зарчимч байдал компанит ажилд маань саад болох нь бий



Түүний үзэл бодол, хэлсэн үг бүр Америкийн сая сая залууст нөлөөлдөг. Тиймдээ ч Техас мужийн конгрессийн гишүүн Рон Полыг Америкийн дараагийн Ерөнхийлөгч болно гэсэн таамаглалыг цөөнгүй улстөрч дэвшүүлсэн биз. Өдгөө 76 настай түүнийг Пирс Морган нэвтрүүлэгтээ урьжээ. 

-Рон Пол бидний дараагийн Ерөнхийлөгч болж чадахгүй гэж үү? 
Өнөөдөр нэр дэвшигч Рон Пол миний болон таны Твиттерээр дамжуулан асуусан асуултуудад хариулах болно. Би түүнтэй уулзахаар Невадад ирээд байна. 
Бүгд найрамдах намаас Ерөнхийлөгчийн сонгуульд нэр дэвшихээр өрсөлдөж буй дөрвөн улстөрчид санал өгөх Невада муж дахь сунгаанд сүүл мушгисан хэдий ч залуучууд түүнийг дэмжсээр байна. Нэвтрүүлэгт маань тавтай морил Пол. 
-Баярлалаа. Тантай уулзсандаа баяртай байна.
-Хэдийгээр ичгүүргүй сонсогдож мэдэх ч, би өмнө нь яг энэ зоогийн газар Сильвестр Сталлонетэй зэрэгцэн суугаад хооллож байсан юм. Сунгаанд оролцогчдын дундах Рокки Бальбоа гэвэл таныг л хэлэх байх. Санал хураалтын үр дүнд сэтгэл дундуур байна уу?
-Би юу гэж хариулахаа ч мэдэхгүй байна. Уг нь би эерэг хариу хүлээж байлаа.
-Америкчууд ялагдагсдад илүү хайртай байдаг шүү дээ. Хэдий та ялагдсан хэдий ч залуусын хүндлэлийг хүлээсэн хэвээр байна. Та Рокки Бальбоа шиг эцсийн мөчид ялалт байгуулан хүмүүсийг гайхашруулна гэдэгтээ итгэлтэй байна уу? 
-Итгэлтэй байна. Өнгөрсөн нэг жилийн хугацаанд Бүгд найрамдах намаас Ерөнхийлөгчийн сонгуульд нэр дэвших гэсэн өрсөлдөөн их ширүүн боллоо. Олон ч хүн нэр дэвшигч болох гэж өрсөлдсөн, тэднээс цөөнгүй нь замаасаа буцлаа. Одоо бол хүмүүс зөвхөн сунгаанд олон хүн нэрээ дэвшүүлж, бас олон хүн татдаг гэдгийг ойлгосон байх. Бид анх есүүлээ өрсөлдөж байсан бол одоо дөрвүүлээ болсон.
-Та бол их зарчимч, тууштай хүн. Харин нэр дэвшигч Митт Ромнигийн үзэл бодол, зарчим эрс өөрчлөгдлөө. Энэ зөв үү? 
-Цаг хугацаа, түүх хүмүүсийн үзэл бодлыг өөрчилдөг. Би ч бас цаазын ялын тухай үзэл бодлоосоо няцаж л байсан. Хувь хүний үзэл бодол гэдэг хувиршгүй зүйл биш. Үзэл бодол байр сууриа өөрчилж, түүнийгээ улам сайжруулах боломж олгож байгаа нь ардчиллын зарчим.
-Та бол сунгааны хамгийн ахмад өрсөлдөгч. Гэхдээ л тэднээс хамгийн эрч хүчтэй, залуусын дэмжлэгийг их авч байгаа нь. Юу таны амжилтад ийн сөргөөр нөлөөлсөн юм бол? Бас танаас яаж ийм их эрч хүч гардаг юм бэ?
-Эрүүл чийрэг байхад тус болдог хүчин зүйлсийг би тодорхой хэлж мэдэхгүй байна. Мэдээж их олон зүйл бий байх. Миний бодлоор тэднээс хамгийн чухал нь оюун ухаан эрүүл байх хэрэгтэй.
-Та компанит ажлаа явуулахдаа хатуу дүрэм баримталж байгаа юу?
-Тийм ээ. Заримдаа энэ зарчимч байдал маань компанит ажилд саад болох нь ч бий. Гэсэн ч би энэ зангаасаа няцаж чаддаггүй. Би 30, 40 жилийн турш ийм байсаар ирсэн. Ялангуяа хоол хүнс, болон дасгал хийхэд зарчимч байх нь тун чухал.
-Тэгэхээр та дасгал хийх цаг гаргадаг байх нь ээ?
-Би өглөө босоод л гадагшаа дасгал хийхээр гардаг. Гэртээ зам дээр гүйж, фитнесийн дугуй унахаас илүүтэй гудамжид алхаж, дугуйгаар зугаалдаг. Ялангуяа өглөөгүүр 5-6км алхах дуртай. Энэ нь намайг тайвшруулж, нэг ёсны амралт болдог.
Эрүүл чийрэг байхын тулд эм уух биш, харин эм уухаас сэргийлэх ёстой гэж би боддог. Тийм байхыг ч хичээдэг. Азаар манайхан эрүүл чийрэг хүмүүс. Ээж аав хоёр минь их урт насалсан юм шүү.
-Хоолны дэглэмийн хувьд ямар дүрэм баримталдаг вэ?
-Нарийн баримталдаг дүрэм байхгүй. Би мах иддэг, элсэн чихэр хэрэглэдэг. Гэхдээ загасны мах түлхүү хэрэглэхийг хичээдэг.
-Тэгээд л та ийм жавхаатай харагддаг байх нь. Залуус  танаас үлгэр жишээ авч, зарчимч зангийн тань тухай ярилцдаг юм билээ. 
-Заримдаа миний өнөөх зарчимч гэсэн тодотголыг хүмүүс эрүүл мэнддээ хэт их анхаарал тавьдаг хүн гэж л ойлгоод байх шиг санагддаг. Үнэндээ ардчиллын зарчим бол залууст нээлттэй зүйл. Залуус их нээлттэй болж байна. Би ардчиллын ачаар тэднийг эмч замбараагүй үзэл бодолтой болсон гэж бодохгүй байна.
-Та сонгуулийн мөрийн хөтөлбөртөө төсвийг зарлагыг танах тухай тусгасан байсан. Энэ асуудал миний анхаарлыг их татаад байгаа юм. Та бол Барак Обамагаас тэс өөр бодолтой, Ерөнхийлөгчөөр сонгогдвол түүний хийж буй үйлдлээс тэс өөр арга хэмжээ авах нь ээ?
-Би түүний зээл их хэмжээгээр олгож байгааг буруушаахгүй. Түүний ачаар сүүлийн нэг сард олон мянган ажлын байр шинээр бий боллоо. Гэхдээ энэ өөрчлөлт бол бидний хийж чадах зүйлийн дэргэд өчүүхэн зүйл юм.
Учир нь сүүлийн нэг сард 1.2 сая хүн ажилгүй болсон. Гэтэл ердөө л 200 мянга орчим шинэ ажлын байх бий боллоо. Тэгэхээр арга хэмжээ авсан хэдий ч цаана нь сая хүн ажилгүй хоцорч байна гэсэн үг. Гэтэл тэднийг зөнд нь орхиж болохгүй шүү дээ. Өнөөдөр улстөрчид яг ийм үйлдэл хийгээд байна.
-Би ойлгож байна аа. 
-Эцэст нь ажилгүйчүүдийн хувь 11-т хүрч өссөн үзүүлэлттэй байна.
-Харин нэр дэвшигч Митт Ромней ажилгүйдэл, ядууралд тэгтлээ их санаа зовнихгүй байх шиг байна. Нэгэн бичлэг үзэцгээе. 
(Бичлэг)
Митт Ромней: Америкчуудын төлөө сэтгэл минь зовниж байгаа учраас би сунгаанд оролцож байгаа юм. Ядуурал тийм ч чухал биш. Бид аюулгүй үүрэнд амьдарч байна. Харин тэр үүрэнд жаахан засвар хэрэгтэй байгаа. Би түүнийг нь хийх болно.
-Харин одоо тэр ингэж хэлснээ эндүүрэл болсон гэж мэдэгдэж буй. Гэхдээ тэр энэ үгийг хэлсэн даруйдаа залруулга хийгээгүй. Ядуурлын тухай Ерөнхийлөгчийн албан тушаалд нэр дэвших магадлалтай хүн ингэж ярих нь аймшигтай сонсогдож байна. 
-Тийм ээ.
-Хамгийн хатуу сэтгэлтэй хүн л ингэж ярьж чадах байх. 
-Би Митт Ромнейтэй төдийлэн үзэл бодол нийлдэггүй л дээ. Би энд суугаад түүний хэлсэн үгийг зөвтгөх аргагүй ч түүнийг үнэн сэтгэлээсээ ядуурал надад хамаагүй гэж хэлсэн гэж бодохгүй байна.
-Гэхдээ тэр яг л тэгж хэлсэн шүү дээ. Хэн ч түүнийг тэгж хэл гэж шахаж шаардаагүй. Хэрэв би Ерөнхийлөгч болвол миний хамгийн гол анхаарал хандуулах асуудал ядуурал байна. Харин таных ямар асуудал байх бол?
-Хэрэв та тэгж боддог бол миний ярих зүйлийг сайн ойлгох байх. Миний хувьд зах зээлийн чөлөөт байдлыг хамгийн чухал хүчин зүйл гэж дүгнэдэг. Засгийн газар зах зээлийн асуудалд хэт их хяналт тавихгүй байж, өөрийн голдрилоор явахыг ажиглаж байх л хэрэгтэй. Хэн нэгэнд хариуцлага үүрүүлж, шийтгэх гэж яарах нь ажлын байрны хомсдлыг үүсгэдэг.
-Нэгэн бичлэг үзсэний дараа танай гэр бүлийн талаар ярилцъя. 
(Бичлэг)
Рон Пол: Бид их өргөн цар хүрээтэй аялал хийж байна. Энэ аялалд эхнэр маань ч оролцож байгаа. Гэхдээ өнөө өглөө тэр энд ирээгүй. Учир нь өнөөдөр түүний баярын өдөр. Тиймээс би түүнийг үлдэж, амрахыг хүссэн юм. Би түүнд өглөөний цай бэлдэж өгсөн. Учир нь өнөөдөр бидний гэрлэсний 55 жилийн ойн өдөр.
-Энэ долоо хоногт тэд хуримынхаа 55 жилийн ойг тэмдэглэсэн. Баяр хүргэе. 
-Баярлалаа.
-Ийм олон жил хамтдаа аз жаргалтай амьдрахыг нууц нь юу вэ?
-Хүндэтгэл болон харилцан буулт хийж байгаа цагт хосууд аз жаргалтай байдаг гэж бодогддог. Хэрэв хүн бусдыг чин сэтгэлээсээ хүндэтгэдэг бол үгүйсгэж, тэмцэлдэх бодол нь үгүй болно. Энэ зөвхөн хайр сэтгэлийн харилцаанд төдийгүй улстөрд ч хамаатай.
-Хэрэв эхнэр тань энд байсан бол таны дутагдлыг хэрэх байсан уу?
-Тэр их эелдэг хүн гэдгийг та мэдэх байх.
-Та хүүхдүүддээ гар хүрдэг байв уу?
-Үгүй дээ. Намайг бага байхад минь төдийлэн загнадаггүй, огт гар хүрдэггүй байсан. Би ч хүүхдүүддээ гар хүрч байгаагүй. Түүний оронд тэдэнд сануулчихад л болно.

No comments:

Post a Comment