Friday, May 18, 2012

Дуугүй ч, дуулиант “Уран бүтээлч”


Дуугүй кино хэдийнэ түүх болон үлдчихсэн XXI зуунд “Оскар”-ын шагналыг хамсан хачирхалтай кино бол “Уран бүтээлч”. 83 жилийн тэртээ л тус наадамд дуугүй кино шагнал хүртэж байж. Зөвхөн “Оскар” төдийгүй кино урлагийн нэр хүнд гурван ч наадамд торгон жолоо өргүүлээд буй кино багийнхныг Пирс Морган нэвтрүүлэгтээ урижээ. 

-Дуугүй кино “Оскар”-ын наадмын 10 төрөлд нэр дэвшин, тавд нь шалгарч, “Алтан бөмбөрцөг”, “Шүүмжлэгчдийн сонголт” тэргүүтэй хэд хэдэн наадамд  амжилттай оролцсон гэх мэдээллийг хэдийнэ дуулсан биз. Таны сонссон бүгд үнэн гэдгийг батлахаар “Уран бүтээлч”  кинонд тоглосон жүжигчин Береника Бейог студидээ уриад байна. Та Парист төрж өссөн байх аа? 
-Тийм ээ.
-Таны тоглосон кино олны анхаарлыг татаж, кино сонирхогчдын ярианы гол сэдэв болоод буй. Энэ байдал танд хэрхэн нөлөөлж байна вэ. Гэнэтийн энэ өөрчлөлт танд ямар санагдаж байна вэ? 
-Би одоогоор сайн байгаа шүү. Асуусанд тань баярлалаа.
-Холливудын ертөнцийн үймээн таныг сандаргаж байна уу? 
-Үгүй дээ. Хүмүүс намайг хүндэтгэж, хүлээн зөвшөөрч байгаа. Надад цөөнгүй кинонд тоглох санал ирж, би олон арван гайхалтай хүнтэй уулзаж байна. Энэ бүх боломжийг олгосон болохоор би харин ч их баяртай байгаа.
-Та яг одоо Холливудын хамгийн анхаарал татсан кино болоод буй “Уран бүтээлч”-ийн гол дүрд тоглосон шүү дээ. 
-Миний бүх зүйл хэвийн байгаа. Хэн ч надад түвэг удаагүй байна. Харин ч эсрэгээр хүн бүр эелдэг, найрсаг харилцаж байгаа. Тэгээд ч “Уран бүтээлч”-д тоглосноос хойш амьдрал минь бүхэлдээ өөрчлөгдсөн гэж дүгнэрх аргагүй.
-Та “Оскар”-ын шагнал хүртвэл индэрийн ард зогсоод хэлэх үгээ бэлдсэн байсан уу? 
-Үгүй дээ.
-Үнэнээ хэлчих л дээ. Таныг бага залуудаа шагнал авна хэмээн мөрөөдөж, тэр мөчийг сэтгэлдээ ургуулан боддог байсан хэмээн мөрийцөхөд ч бэлэн байна. 
-Үгүй дээ. Би тэр талаар огт бодоогүй явна.
-Бүр жаахан охин байхдаа ч тэгж тоглож байгаагүй гэж үү? 
-Үгүй ээ. Хэрэв би индрээс үг хэлэх байсан бол Мишельд, бас аав ээж хоёртоо, мэдээж кино багийнхан болон менежертээ талархлаа илэрхийлэх байсан.
-Танд англи хэлийг хэн заасан юм бэ? Их сайн ярьж байна шүү. 
-Би нэг шинэ зеланд залуутай болздог байлаа. Нэг ч франц үг мэдэхгүй учир бид англиар ярилцаж, ойлголцдог байлаа.
-Тоглосон кино тань үзэгчдийн сонирхлыг татаж, хит болох үед “Оскар”-ын шагнал хүртэж магадгүй гэсэн итгэл төрж байв уу? 
-Үгүй дээ. Энэ бол ялах ялагдахын төлөө хийсэн ажил биш. Бид бол франц хүмүүс…
-Гэхдээ та ялахыг хүсэж байсан биз дээ? 
-Мэдээж хүсэж байсан. (инээв) Гэхдээ Жон Мишель хоёр ялна гэдэг чинь манай кино багийнхны хувьд их том амжилт. Би ч бас тэр киноны нэг хэсэг. Миний шагнал авах эсэх нь чухал биш. Кино маань “Оскар”-ын наадмын ямар нэгэн төрөлд ялалт байгуулна гэдэг энэ кинонд гар бие оролцсон хүн бүрийн шагнал юм.
-Мишель дуугүй кино хийх гэж байгаа тухай анх сонсоход ямар бодол төрж байв? 
-Чин үнэнийг хэлэхэд надад түүний санаа таалагдсан. Мишель гайхалтай хүн, бас гайхамшигтай сайн найруулагч. Ухаалаг хүнлэг, мэдрэмж сайтай болохоор түүний гаргасан санаа бүрийг би дэмждэг. Түүнийг хар цагаан бас дуугүй кино хийхээр шийдсэн тухай сонсоод би түүний бүтээлийг гайхалтай болно гэдэгт итгэлтэй байсан.
Хэдийгээр ийм амжилтад хүрнэ гэдгийг төсөөлөхгүй байсан ч бусдыг гайхашруулж, өөрийгөө бахархуулах кино хийж чадна гэдгийг нь би сайн мэдэж байсан.
-Нэвтрүүлгийнхээ оролцогчдод тавих дуртай асуултуудын минь нэг л дээ. Хайрын тухай сайхан кинонд тоглосон бүсгүйгээс асуумаар санагдлаа та хэдэн удаа жинхэнэ хайр дурлалтай учирч байв?
-Нэг л удаа гэж бодож байна.
-Тэр хайрын эзэн нь Мишель үү? 
-Тийм ээ.
-Таны амьдралын цорын ганц хайрын эзэн байх нь ээ? 
-Тэр миний амьдралдаа учирсан цорын ганц эр хүн.
-Түүний юу нь тийм онцгой юм бэ? 
-Тэр их ухаалаг, гэхдээ өөртөө барддаггүй. Түүний бүх зүйл нь миний хайрыг татдаг.
-Тэр бас гайхалтай найруулагч. Түүний тухай бидэнд яриач. 
-Мишель гайхалтай найруулагч төдийгүй, халамжтай хань, сайн эцэг, сайн найз байж чаддаг.
-Нөхрийг тань студидээ урихын өмнө танаас нэг зөвлөгөө авах гэсэн юм. Нөхрөөс тань юуны тухай асуугаасай гэж хүсэж байна вэ?
-Нохойны тухай асуусан нь дээр байх гэж бодож байна.
-Яагаад заавал нохойны тухай гэж? 
-Тэр нохойнд их хайртай.
-Та гурван ч удаа “Оскар”-т нэр дэвшиж байсан юм байна. 
Найруулагч Мишель Хазанавичус: Тийм ээ.
-Харин эхнэр тань анх удаа нэр дэвшлээ. 
-Тэгсэн.
-Гайхалтай гэр бүл юм аа. Тийм биш гэж үү? 
-Тийм байна. Нийтдээ дөрвөн удаа нэр дэвшсэн байна шүү дээ.
-Дуугүй кино хийхээр зориглоно гэдэг өнөө цагт цаазын тавцан дээр сайн дураар хүзүүгээ тавьж байгаагаас ялгаагүй. (инээв) 
-Ийм кино хийх санаа их эрт төрсөн боловч, зориглохгүй удсан л даа. Эцэст нь өөрийгөө зоригжуулж, сайн кино болно хэмээн урам зориг өгч байж шийдвэр гаргасан.
-Дуугүй кинонд уйлж буй хэсгийг хэрхэн гаргадаг юм бэ? 
-Хүн ямар үед уйлдгийг үзэгчид бүгд мэднэ. Тиймэрхүү сэтгэлийн хөдөлгөөн илэрсэн үед үзэгчид бүр дуугүй кино үзэж байгаа гэдгээ ч мартах нь бий.
Бейо: Миний бодлоор дуугүй кино ийм сэтгэлийн хөдөлгөөнийг дуу чимээгээр дамжуулахгүйгээр шууд оюун ухаанд хүргэдгээрээ онцлог.
-Мишель би таныг студид орж ирэхээс өмнө эхнэрээс тань бяцхан зөвлөгөө авсан юм аа. Харин тэр таны тухай нэг нууц дэлгэсэн. Хэдийгээр та кино зураг авах үеэр нохойнд хайртай мэт харагддаг ч, бусад үед ялангуяа гэртээ нохойноос аль болох хол байдаг, нохойг үзэн яддаг гэж тэр хэлсэн. Энэ үнэн үү? 
-Үгүй дээ. Би тэгдэггүй.
-Та нохойнд дургүй гэдгээ нууцалдаг юм биш үү?
-Миний хэлж чадах цорын ганц зүйл бол Береника худал хэлсэн байна.
-Мишель…
-Би нохойг үзэн яддаг юм биш ээ. Хэдийгээр би Береникагийн жижиг нохойг хайрлаад байдаггүй ч, энэ нь нохойд дургүй гэсэн үг биш.
-Би ойлголооо. Та амьдралдаа хэдэн удаа жинхэнэ хайртай учирч байсан бэ?
-Би, би…
Бейо: Тэр хариулж чадахгүй байх аа. (инээв)
-Миний бодлоор франц эрчүүд долоо хоног бүр дурладаг байх аа. 
-Береника бол миний амьдралын цорын ганц гол дүр.

No comments:

Post a Comment