Saturday, August 18, 2012

Жэйн Фонда: Би жаргалтай, илэн далангүй байж үзсэнгүй


50 гаруй жил шоу бизнесийн ертөнцөд үнэнчээр хүчин зүтгэсэн хүн түүнээс өөр бараг л үгүй. Тэрбээр 15 жилийн турш амарсныхаа дараа гэнэтхэн л Холливудын ертөнцөд эргэн ирж “Мангас ээж”, “Жоржиагийн дүрэм” гэх хоёр ч кинонд тоглож, дасгалын бичлэг бүтээх ажилдаа ч дахин ханцуй шамласан. Тиймээс л түүнийг дуусашгүй эрч хүчтэй хэмээн шүтэн бишрэгчид нь бахдан биширдэг биз. Харин энэ удаад тэрбээр өнгөрсөн амьдралаа дүгнэн, үзэгчидтэйгээ хуваалцахаар Пирс Морганы нэвтрүүлэгт оролцжээ. 

-Секс бэлгэ тэмдгээс “Оскар”-ын шагналтан хүртэлх амжилтын замнал, сонирхолтой хувийн амьдрал, хайр дурлалынхаа түүхийг өгүүлэхээр Жэйн Фонда студид маань ирээд байна. Холливудад ганцхан од байдаг гэвэл би түүнийг л нэрлэнэ. 
Түүний түүх эхнээсээ л бусдын анхаарлыг татсан. Удалгүй улс төрд хүч сорьж, хэдэн сая долларын бизнес эрхэлж, CNN-ийг үндэслэгчтэй амьдралаа холбосон гээд л үргэлжлэх вий. 
Тэр зогсолтгүй ажилласаар “Чухал үе” гэх номоо худалдаанд гаргажээ.  
-Баярлалаа. Тантай уулзсандаа баяртай байна.
-Та ийм гайхалтай амьдралыг туулж өнгөрүүлэхдээ аль үеийг нь амьдралын минь чухал үе байсан гэж дүгнэж байна вэ? 
-Миний бодлоор тэр чухал үе намайг 62 настай байхад л эхэлсэн болов уу. Би тэр үед гурав дахь удаагаа гэрлэлтээ цуцлуулж, ганц бие эмэгтэй болчихоод байлаа. Шударгаар хэлэхэд би өнгөрсөн хугацаанд жаргалтай, нээлттэй, илэн далангүй байж үзсэнгүй. Гэхдээ үүний тулд их хичээсэн.
-Би таны саяхны нэгэн ярилцлагыг уншиж байхад “Би хэдийгээр гайхалтай эрчүүдтэй дотноссон боловч хэнтэй ч жинхэнэ амрагийн харилцаатай байсангүй” гэж хэлсэн байсан. Энэ юу гэсэн үг вэ? 
-Хүмүүс дотно харилцаанд орохоороо өөрсдийн дутагдал, өөг нуухыг хичээдэг. Харин энэ нь харилцааг нь улам эмзэг хэврэг болгочихдог. Би өөрийн мэдэлгүй хумсаа нуусан муур шиг болчихдог хүн.
Эхний удаад би өөрөө нөхрөө сонгосон. Эмэгтэй хүн хосоо өөрөө сонгох хэрэгтэй гэсэн Кэтрин Хэпбурны үзэлтэй санал нэгддэг. Харин би яг л өөр шигээ өөрийгөө 100 хувь илэрхийлдэггүй хүнийг сонгосон байж. Харин энэ байдал намайг жинхэнэ амраг хос болохоос татгалздаг зуршилтай болгочихсон. Гэхдээ энэ нь сексийн хувьд гэсэн үг биш. Сэтгэл, дотоод ертөнцийг хэлж байгаа юм.
-Жинхэнэ харилцаа үүсгэхгүй байсан явдал нь танаас болсон гэж бодож байна уу? 
-Эргэлзээгүй надаас болсон. Би өөрөө нээлттэй байж чадсан билүү гэсэн асуулт ээрэх үе ч гардаг л байв. Харамсалтай нь энэ тухай би их хожим ухаарсан.
-Энэ бүхнээс та өөрийнхөө тухай юуг олж мэдэв? 
-Би их дуу цөөтэй, зоримог, шударга хүн гэдгээ танин мэдсэн. Хамгийн чухал нь би сониуч зангаа огт гээгээгүй. Өдөр бүр л шинэ зүйл сурахыг хүсдэг. Амьдралд илүү шунан дурлаж, залуу, цог золбоотой байгаагийн минь нэг нууц нь энэ ч байж мэднэ.
Та мэдэх байх л даа, би коллежоо төгсөлгүй, хаясан. Харин одоо бол хамгийн шилдэг оюутан болсон. Ном бичиж байгаа минь ч үүнтэй холбоотой. Надад сурахад дөхөм байдаг юм.
-Та улс төрд их идэвхтэй оролцдог. Үүнийг тань ч хүмүүс сайн мэднэ. Өнөөгийн Америкийн улс төрийн байдлын талаар та ямар бодолтой байгаа вэ? 
-Би их айж байна. Дундаж давхаргагүй дараагийн улс болох нь гэдгээс хүн бүр л эмээж байгаа болов уу. Мөнгөтэй, хүчтэй хүмүүс хууль тогтоогчдын дунд шургалан орж байна. Тэд мөрөөдлийн гүрнийг байгуулахаар тэмцэж буй бусад хүмүүсийн зоригийг мохоож байна.
Бид одоо бол яг л тэр зүг рүү чиглээд байна. Гэхдээ бидэнд цаг хугацаа бий. Энэ буруу замаас эргүүлж чадна гэж найдаж байна.
-Барак Обамагийн талаар та ямар бодолтой байна вэ? 
-Түүнийг дахин сонгогдох байх гэж найдаж байна. Миний бодлоор тэр их сайн хүн.
-“Барбарелла” кино дэлгэцнээ гарснаар та секс бэлгэ тэмдэг болж байсан. Энэ киног эргэн үзэхэд юу бодогддог вэ? 
-Би энэ киног тачаангуй биш, дур булаам, эгдүүтэй хэсгүүдтэй л гэж дүгнэдэг. Гэхдээ тухайн үед залуучууд үзээд тэгж бодсон байх нь л дээ. Залуусын сэтгэлийг гижигдсэндээ баяртай байдаг шүү дээ. (инээв) Уг нь эрчүүдийн анхаарлыг татсан хэсэг оруулахаар зохиолд огт тусгаагүй байсан юм. Нөхөр Рожер Вадим маань гэнэтхэн тэр санааг гаргаж билээ. Тухайн үед хэн ч тийм зураг оруулдаггүй байлаа. Тиймээс зураг авахуулж байх үед хөгжилтэй байсан.
-Таныг “Тийм ч тачаангуй кино биш” гэж хэлэхийг сонссон эрчүүдийн урам хугарч байгаа байх даа. 
-Тэд тухайн үед залуу байснаа санаж байгаа байх. Харин одоо харвал тийм ч тачаангуй зурагтай биш гэдгийг анзаарна.
-Секс бэлгэ тэмдэг гэсэн тодотголоос та яагаад татгалзаад байгаа юм бэ? 
-Би одоо 74 настай. Тиймээс ийм тодотгол тохиромжгүй болсон гэж бодож байна.
-Би одоо гэж хэлсэн юм биш шүү. Тухайн үед та секс бэлгэ тэмдэг болсондоо тийм ч дуртай байгаагүй юм шиг. 
-Надад тийм ч их таалагддаг байгаагүй.
-Та сая сая эрчүүдийн шүтээн болсон шүү дээ. 
-Үнэндээ би шүтээн нь байгаагүй юм. “Барбарелла” орлого сайтай байгаагүй. Цөөнхид зориулсан бүтээл болсон.
Тухайн үед эрчүүд намайг дур булаам гэж боддог байсан бол сайхан л хэрэг. Гэхдээ би ямар нэгэн цол гуншин хүртмээргүй байна.
-Таны бодлоор хамгийн тачаангуй хүн хэн бэ? 
-Ава Гарднер. Эрчүүдээс Роберт Рэдфордыг нэрлэнэ.
-Та түүнтэй хамт “Барбарелла 2”-т тоглож болох юм.
-Үгүй шүү. Түүнтэй хамт тоглохгүй. Харин Анжелина Жолитой хамтран ажиллана.
-Тоглосон кинонуудаас чинь сэтгэлд тань хамгийн тод үлдсэн нь аль нь вэ? 
-“Гэртээ харих зам”. Гайхалтай сайхан кино. Энэ киног дэлгэцнээ гарсны дараа олон хүн надад аавтайгаа уулзахаар явсан, харилцаагаа сэргээсэн тухайгаа ярьсан. Харин та алинд нь дуртай вэ?
-“Алтан цөөрөм”.  Та энэ кинонд аавтайгаа хамт тоглосон. Аав охин хоёр нэг кинонд тоглож, түүгээрээ Академийн шагнал хүртсэн тохиолдол их ховор байх. 
Тэр үеийг эргэн санахад та аавтайгаа хэр дотно харилцаатай байсан байна вэ? 
-Би их азтай хүн, Пирс. Надад аавтайгаа хамт кинонд тоглох боломж олдсон юм. Аав минь шагнал авсанаасаа хэдхэн сарын дараа өөд болсон. Түүний бие муу байгааг мэдэж байсан болохоор би энэ киног хийх гэж их хүссэн.
Киногоо одоо үзэхэд ч хэцүү байдаг. Кинон дээрх дүрүүд бидний харилцааг толины тусгал мэт буулгасан шиг санагддаг.
-Тэр ямар хүн байсан бэ? 
-Хүнийхээ хувьд тэр сайн хүн байсан. Олон сайхан зан чанар аавд минь бий. Хайр сэтгэл болон зарим жүжигчидтэй таагүй харилцаатай байсан хэдий ч энэ байдал аавыг минь их зовоож, сэтгэлийг нь чилээдэг байлаа. Би түүний охин гэдгээрээ бахархдаг.
-Би саяхан таны гурав дахь нөхөр Тэд Тюрнертэй ярилцсан. 
-Бид гайхалтай 10 жилийг хамтдаа өнгөрөөсөн. Би түүнтэй 10 жил амьдарсандаа огт харамсдаггүй. Харилцаа маань дуусах ёстой олоод л дууссан. Гэхдээ бид одоо ч дотно харилцаатай байгаа. Би өнөөдөр түүнтэй утсаар ярьж, нэвтрүүлэгт оролцох гэж буйгаа дуулгасан.
-Та амьдралдаа хэдэн удаа жинхэнэ хайртай учирсан бэ? 
-Таван удаа байх. Их тоо шүү.
-Та ярилцлагын эхэнд амьдралдаа жаргалтай байж үзээгүй гэсэн. Таны амьдралын хамгийн гайхалтай үе юу байв? 
-Яг алийг нь гэдгийг би сайн хэлж мэдэхгүй байна. Өнгөрсөн амьдралаа би одоо л дүгнэж эхэлж байна. Мэдээж миний амьдралд гайхалтай олон үйл явдал тохиосон. Аавынхаа “Оскар”-ын шагналыг гардан авч байсан мөч, өөрөө Академийн шагналыг авч байсан үе, 4200 гаруй метр өндөр уулын оргилд гарсан гээд л мартагдашгүй мөч цөөнгүй.
Гэхдээ аль нь хамгийн сайхан гэдгийг дүгнэж чадахгүй нь. Учир нь би өнгөрснөө бодох дургүй. Яг одоо бол би өөрийгөө хэзээ ч жаргалтай байгаагүй, илэн далангүй, нээлттэй байгаагүй гэж дүгнэж байна. Гэхдээ үүнээсээ огт ичихгүй байна.

No comments:

Post a Comment